מנכ"ל מכבי חיפה תובע את "ידיעות אחרונות" והכתב עמיר פלג

אסף בן-דב טוען כי בשתי כתבות של פלג ייחסו לו כישלונות מקצועיים במגרש - אף שבפועל "אחריותו היא בתחום הניהול והפיננסים בלבד"

אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף
אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף

מנכ"ל קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה, אסף בן-דב, הגיש לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע בסך 310 אלף שקל נגד "ידיעות אחרונות". בין הנתבעים גם עורך "ידיעות" רון ירון, עיתונאי הספורט עמיר פלג ועורך ynet, אמנון מרנדה.

על פי כתב התביעה שהגיש עו"ד דן חי ממשרד דן חי ושות', מדובר בשתי כתבות של העיתונאי עמיר פלג - ממאי ומיוני השנה - העוסקות בתפקודו של מנכ"ל מכבי חיפה ומשייכות לו את הכישלונות המקצועיים של הקבוצה, אף שבפועל הוא ממלא במועדון תפקיד אדמיניסטרטיבי בלבד.

עו"ד דן חי/צילום: ערן לוי
 עו"ד דן חי/צילום: ערן לוי

"במסגרת אותן כתבות הועלו כנגד התובע טענות קשות וחמורות בדבר כישלונות מקצועיים בקבוצת הכדורגל מכבי חיפה. זאת, חרף העובדה הידועה לעוסקים בתחום בכלל ולנתבעים בפרט, כי אין לתובע דבר וחצי דבר בקבלת ההחלטות המקצועיות בקבוצה", נכתב בכתב התביעה. "הנתבעים בחרו לפגוע פעם אחר פעם בנכס החשוב ביותר העומד לרשות התובע - המוניטין רחב-ההיקף שלו ושמו הטוב - בעודם מקשרים בין הכישלונות המקצועיים שאותם הם מייחסים לקבוצה, ואף הגדילו לעשות ולהציג את התובע כ'אדריכל המשבר' בלשונם ולשיטתם".

בכתב התביעה מיוחסים הביטויים הרלוונטיים מטוריו של פלג, בין היתר: "אסף בן-דב, המנכ"ל הכושל והמזגזג שהוחתם בקיץ, לא התבייש השבוע להפיל אחריות על השחקנים ולאיים עליהם" ובפרסום אחר: "איך זה שהאחראים לכישלון מסביבך עפו, ואתה עדיין בתפקיד? למה החתמתם שחקנים שמכבי תל-אביב ויתרה עליהם?".

בכתב התביעה מבקש בן-דב, שניהל את חברת המשביר 365 במשך תשע שנים לפני שהצטרף למכבי חיפה ביוני 2016, להפריד בין האחריות הניהולית והפיננסית במועדון הכדורגל ובין התוצאות על המגרש. "את הצלחתו או כישלונו של התובע יש לבחון בתחום הניהול והפיננסים בלבד, ובמנותק מהמתרחש על כר הדשא. הנתבעים כלל אינם יכולים לקבוע אם התובע מתפקד טוב יותר או פחות בתפקידו כמנכ"ל הקבוצה, מאחר שאין בידיהם המדדים והנתונים הכלכליים של הקבוצה, המשקפים את הצלחותיו של התובע. הנתבעים או מי מהם אף לא ביקשו מעולם נתונים אלה.

"הצגת התובע כאחראי להחלטות מקצועיות כאלה ואחרות המתקבלות בקבוצה, חרף העובדה שהדבר לא בתחום אחריותו כלל ועיקר, חוטאת למציאות ולאמת, מהווה מצג שווא כוזב בעיני הציבור ועולה כדי לשון הרע".

חי, המייצג את התובע, אמר ל"גלובס": "גם לחופש להביע דעה יש גבולות. אדם שמביע דעה בחוסר תום לב וגורם, אגב כך, לפיטוריו של מנכ"ל, צריך לדעת ולהבין שיש לכך מחיר".

בן-דב מונה לתפקיד מנכ"ל מכבי חיפה בידי בעלי המועדון יעקב שחר בתחילת עונת המשחקים הקודמת (2016/17), במקומו של איתמר צ'יזיק שכיהן בתפקיד במשך 14 שנים.

מ"ידיעות אחרונות" נמסר: "כתב התביעה טרם הגיע ל'ידיעות אחרונות', מה שגם לא מאפשר לנו להגיב וגם מעורר תהיות מדוע התובע ובא כוחו בחרו להעביר את התביעה קודם כול לתקשורת לפני שהם שולחים אותה לנתבעים".