גלובוס מקס לא תקים מתחם קולנוע בקניון עזריאלי בשרונה

ביהמ"ש אישר לנאמני גלובוס מקס לוותר על ההתקשרות עם קבוצת עזריאלי להקמת מתחם בתי קולנוע בשרונה ■ הבקשה גם פוטרת את גלובוס מקס מתשלום של פיצוי כלשהו לעזריאלי לאור ביטול ההסכם

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

גלובוס מקס לא תחויב לפתוח בית קולנוע במתחם עזריאלי שרונה, למרום הסכם שנחתם בין השתיים - כך קבע השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים. שחם אישר לנאמני גלובוס מקס, עורכי הדין אלונה בומגרטן וגיל אורן ורו"ח בעז ברזלי, לוותר על ההתקשרות עם קבוצת עזריאלי להקמת מתחם בתי קולנוע בשרונה.

הבקשה הוגשה בהסכמת שני הצדדים, והיא מתייחסת להסכם שנחתם ב-27 בספטמבר 2016 באשר להקמת בית קולנוע בקומת הכניסה למתחם. הבקשה גם פוטרת את גלובוס מקס מתשלום של פיצוי כלשהו לעזריאלי לאור ביטול ההסכם.

בבקשה נטען כי עזריאלי לא תוכל לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, שלפיהם המתחם יהיה מוכן בחודש ספטמבר 2017 ומועד הפתיחה לקהל נקבע לחודש מארס 2018. היות שעבודות הבינוי במתחם נמצאות לפי הבקשה "במצב התחלתי ביותר" ולא ניתן יהיה לגשר על הפערים שנוצרו בלוחות הזמנים לאור מצבה של החברה ולאור חוסר כדאיות כלכלית - הוגשה הבקשה לביטול ההסכם.

"בהתחשב במצבה של החברה, ואינדיקציה שקיבלו הנאמנים ממתעניינים ברכישת החברה, הגיעו הנאמנים למסקנה כי לא ניתן יהיה לקיים את קידום הקמת ופתיחת מתחם בתי הקולנוע במועד ולא ניתן אף לגשר על פער הזמנים לשם השלמת העבודות, לרבות הקצאת כוח אדם לביצועם ופער זמנים שנוצר, בין היתר, בשל כניסת החברה להקפאת הליכים. מעבר לאמור קיימים ספקות, אשר הועלו הן בחברה והן על-ידי מתעניינים, באשר לכדאיות הכלכלית של שכירות הנכס על-פי התנאים שבהסכם. משכך, ולאחר בדיקת הסכם השכירות, הגיעו הנאמנים למסקנה כי אין כדאיות בהמשך ההתקשרות עם המשכירה בתנאי הסכם השכירות, וכי ההסכם אינו נכס מהותי או חשוב במכירת החברה אלא להפך", כך נומק בבקשה.

בשבוע שעבר חתמו נאמני גלובוס מקס וקבוצת מליסרון על הסכם שבמסגרתו בית הקולנוע של הרשת הפועל בקריון ימשיך לפעול - חרף ניסיונות של מליסרון להוציא את גלובוס מקס ממרכז הקניות בטענה כי אינה עומדת בתנאי השכירות. ההסכם תקף למשך עשר השנים הקרובות בדמי שכירות ודמי ניהול גבוהים יותר מאלה ששילמה גלובוס מקס לקריון עד כה. בנוסף בית המשפט אישר לנאמני גלובוס מקס לפתוח מתחם של שמונה בתי קולנוע בקניון מרינה מול באשקלון.

מחר הוא היום האחרון להגשת הצעות לרכישת הרשת אחרי שנקלעה לחובות. לאחרונה נסוגה פרטנר, שהתעניינה ברכישת גלובוס מקס מהרעיון. עם הרוכשים הפוטנציאליים נמנים קרן אייפקס; קרן קלירמארק; בנט קפלן, שמחזיק ב-25% מהמניות ושימש עד לא מזמן המנכ"ל; וישראל הורוביץ, שהיה המנכ"ל בתקופה כשהרשת הייתה שייכת ליורם גלובוס