אביליטי ממשיכה להידרדר: הכנסות הרבעון - 35 אלף דולר

הפסדי החברה ברבעון השני הסתכמו ב-3.1 מיליון דולר ■ מניית החברה, שנסחרה בעבר בת"א 100, ירדה היום 12% ואיבדה 82% בשנה האחרונה

אנטולי חורגין / צילום: מצגת
אנטולי חורגין / צילום: מצגת

נמשכת הנפילה החופשית של חברת אביליטי , שנסחרה בעבר במסגרת מדד ת"א 100. חברת פיתוח הטכנולוגיות לגורמי מודיעין פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני השנה, המעידות על ירידה חדה נוספת בהכנסותיה, עד כמעט אובדן הכנסות. ברבעון השני הסתכמו הכנסות החברה ב-35 אלף דולר, לעומת מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2016. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2015 ההכנסות הסתכמו ב-21 מיליון דולר - כך שמדובר בצניחה משמעותית אף יותר בשנתיים שחלפו.

התמונה הקשה באביליטי אינה מתמצה באובדן ההכנסות. ההפסד של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-3.1 מיליון דולר. לחברה נותרו רק 6 מיליון דולר בקופתה - סכום הדומה לזה ש"שרפה" מתחילת השנה. בהתאם, דוחות החברה מכילים הערת "עסק חי".

גם בהשוואה של המחצית הראשונה של 2017 מול המחצית המקבילה אשתקד, מצב החברה אינו מזהיר. ההכנסות במחצית השנה הסתכמו ב-832 אלף דולר, לעומת 7.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וההפסד במחצית הסתכם ב-6.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

אביליטי הסבירה כי הירידה נבעה בעיקר מאימוץ אטי מהצפוי של מערכת הדור החדש של החברה על ידי הלקוחות, וכן מירידה במכירות של מערכות מדורות קודמים של החברה, בשל התמקדותה בעיקר במערכת הדור החדש. נוסף על כך, החברה דחתה את ההכרה בהכנסה מאחד מלקוחותיה עקב בעיות גבייה, ולכן נרשמו, לדבריה, הכנסות נמוכות מהצפוי בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני.

ואולם, שוק ההון ממש לא השתכנע מהסברי החברה. היום ירדה מנייתה בכ-12%, לאחר שאיבדה כ-82% מערכה בשנה האחרונה, ולאחר ששווי החברה נפל ביותר מ-90% משיאו, שהסתכם בכ-985 מיליון שקל, ושנרשם מיד לאחר שהחברה נרשמה למסחר, בתחילת 2016. אביליטי שווה כיום כ-82 מיליון שקל.

שורה של פרישות בדירקטוריון

אביליטי נרשמה למסחר בבורסה רק בסוף 2015, כפי שהתברר בדיעבד, לאחר שהימים היפים שלה כבר חלפו.

החברה שהוקמה ב-1994, ומנוהלת מאז על ידי אנטולי חורגין, מייצרת טכנולוגיות מודיעיניות עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה, ועוסקת גם בתחום הסייבר. היא מוזגה לחברת בלנק צ'ק בארה"ב בסוף 2015, וזמן קצר לאחר מכן כבר התחילו הבעיות שלה.

באותה תקופה, כמה חברות אמריקאיות נרשמו למסחר בתל אביב במטרה להיכנס למדדים של הבורסה המקומית, ובכך להזרים ביקושים למניותיהן. גם אביליטי הכריזה כבר עם המיזוג בנאסד"ק כי תפעל להיכנס למדד תל אביב 100. הרישום התבצע בינואר 2016, ולצדו הנפקת מניות, אבל כבר במארס 2016 החברה דחתה פרסום דוחות, קיבלה אזהרה מנאסד"ק, פרסמה דוחות שלא עמדו בתחזיותיה, ובאחרונה גם התחילה בדיקה של ה-SEC, רשות ני"ע האמריקאית, בנוגע לדוחות החברה.

התוצאות הגרועות לא באו בהפתעה, לאור שורת עזיבות של בכירים באביליטי - הן של דירקטורים והן של בעלי עניין. הבעיות של החברה עלו לכותרות באפריל האחרון, כשהיו"ר אמנון דיק והדירקטורים אפרים הלוי, עמוס מלכא, מאיר משה ושלום זינגר התפטרו במחאה על פעולות ההנהלה. בתגובה, בעלי השליטה והמייסדים - חורגין, המשמש מנכ"ל החברה, ואלכסנדר אאורובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות - התחייבו להפחית את שכרם ב-50% ולנקוט צעדי התייעלות נוספים.

לאחר שהתקבלה התראה מנאסד"ק כי על החברה למנות דירקטורים נוספים, היא מינתה שלושה דירקטורים עצמאיים - לוי אלסר, אלי פולק ונמרוד שוורץ. ואולם, גם אלה התפטרו מתפקידם בתוך חודשים ספורים.

אביליטי
 אביליטי