מחיר למשתכן בנתניה: 3 מכרזים נסגרו בהצלחה, אחד נכשל

3 מכרזים נסגרו בהצלחה ויניבו בהמשך 543 יחידות דיור (462 מהן מוזלות) ■ המכרז הרביעי - שהתייחס לשכונת אגם 3 בעיר וכלל 262 יחידות דיור (210 מהן מוזלות) - נכשל, כשלא הוגשה אליו אף לא הצעה אחת

אתר בנייה / צילום: איל יצהר
אתר בנייה / צילום: איל יצהר

לאחר עיכוב של מספר ימים, נסגרו ארבעת המכרזים בנתניה במסלול מחיר למשתכן. בעוד שלושה מהם נסגרו בהצלחה ויניבו בהמשך 543 יחידות דיור (462 מהן מוזלות), המכרז הרביעי - שהתייחס לשכונת אגם 3 בעיר וכלל 262 יחידות דיור (210 מהן מוזלות) - נכשל, כאשר לא הוגשה אליו אף לא הצעה אחת.

כזכור, כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת השבוע, המכרזים נסגרו למתן הצעות, אך ברשות מקרקעי ישראל לא יכלו לפתוח את מעטפות המכרז כל עוד לא נחתם הסכם בין רמ"י לקק"ל. יום לפני סגירת המכרז פורסמה הודעה באתר רמ"י על עיכוב פתיחת המעטפות מה שעורר סערה בקרב יזמים וקבלנים שניגשו למכרז. כעת, לאחר שאתמול בערב נחתם ההסכם, התכנסה וועדת המכרזים ופרסמה התוצאות.

כאמור, מתוך ארבעת המכרזים שפורסמו, שלושה נסגרו בהצלחה. מדובר במכרז אחד בשכונת האגמים בעיר, מכרז שכולל שני מגרשים לבניית 269 יחידות דיור בסך-הכול, 242 מהן מוזלות לזכאים ועוד 27 דירות אותן יוכל הזוכה למכור בשוק החופשי. במכרז זה זכתה חברת גיא ודורון לוי.

על פי תוצאות המכרז, מחיר מוזל לזכאים לדירה בשטח 94 מ"ר יעמוד על החל מכ-994.5 אלף שקל, מחיר דירת 109 מ"ר בהחל מכ-1.15 מיליון שקל ומחיר דירת 129 מ"ר בהחל מכ-1.36 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, ושטחי המרפסת החניה והמחסן.

מכרז נוסף שנסגר בהצלחה התייחס למתחם החורשה בו יצא למכרז מגרש אחד הכולל 150 דירות בסך-הכול, 120 מהן מוזלות לזכאים ועוד 30 המיועדים למכירה בשוק החופשי. במכרז זה זכתה חברת יעקבי יוניברסל. על פי תוצאות המכרז, דירה מוזלת לזכאים בת 94 מ"ר תימכר בהחל מכ-976 אלף שקל, דירה בשטח 109 מ"ר בהחל מכ-1.13 מיליון שקל ודירת 129 מ"ר מהחל מכ-1.34 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, ושטחי המרפסת החניה והמחסן.

המכרז השלישי שנסגר בהצלחה הוא מכרז המתייחס לשכונת נוף גלים בו יוכל הזוכה לבנות 125 יחידות דיור בסך-הכול, 100 מהן דירות מוזלות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן ו-25 הדירות הנוספות יוכלו להימכר בשוק החופשי. במכרז זה זכתה חברת א. גינאדי השקעות ובניה. על פי תוצאות המכרז, דירה מוזלת לזכאים בת 95 מ"ר תוכל להימכר בהחל מכ-1.19 מיליון שקל, דירה בשטח 110 מ"ר בהחל מכ-1.39 מיליון שקל ודירה בשטח 130 מ"ר בהחל מכ-1.64 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, ושטחי המרפסת החניה והמחסן.

על פי מעקב "גלובס" אחר המכרזים שנסגרים בהצלחה נכון להיום מדובר בכ-41 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן ויחד עם הדירות המוזלות בתוכנית מחיר מטרה מדובר על כ-42.6 אלף דירות מוזלות. נדגיש כי מדובר בדירות המוזלות בלבד, לא כולל דירות במחיר שוק שנכללות גם הם לעיתים במכרזים. עוד נציין כי מספר הדירות המוזלות אינו כולל תוספת שבס (תוספת שיכול הקבלן לקבל באישור הועדה המקומית במספר הדירות ללא הגדלת השטח הבנוי בפרויקט) וזאת בשל אי הוודאות שדירות אלו אכן יאושרו, וגם אם כן, בחלק לא מבוטל מהמקרים דירות השבס נמכרות כדירות במחירי שוק ואין מיועדות לזכאי מחיר למשתכן.