חממת סטארט-אפים חדשה תפתח מוצרים לבני הגיל השלישי

החממה תתמקד בפתרונות שיאפשרו להאריך את פרק הזמן שאותו מבלה האדם המבוגר בבית

ליאור שטרסברג / צילומים: שחר קלאורה
ליאור שטרסברג / צילומים: שחר קלאורה

עמותת מטב, העמותה המובילה בישראל בתחום הטיפול הסיעודי, וחברת טק פור גוד שתומכת בהשקעות בתחומי האימפקט (השקעות שמניבות תשואה לצד היותן בעלות ערך חברתי), הודיעו על שיתוף פעולה בהקמת חממה לסטארט-אפים העוסקים בפיתוח מוצרים ושירותים המיועדים לבני הגיל השלישי.

במסגרת החממה יקבלו היזמים ייעוץ מצד העובדים הסוציאליים של מטב לגבי הצרכים האמיתים והחסמים הצפויים בשיווק מוצרים לגיל השלישי, וכן יוכלו לבצע פיילוטים בעזרת מטב. היזמים יקבלו בנוסף ייעוץ עסקי מצוות טק פור גוד ויוקצה להם חלל עבודה בבניינים של החברות של יואל חשין, שהקים את קרן האימפקט 2b Community.

המיזם המשותף מושק בימים אלה והשותפים מעריכים כי יקבלו 60-70 הצעות שונות לשירותים ומוצרים. עמותת מטב הוקמה ב-1958 והיא מעסיקה אלפי עובדים ומתנדבים בתחומים של סיעוד קשישים, התנדבות למפגשים והפגת בדידות, הפעלת מועדוניות יום וכדומה.

לדברי ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב: "סוגיית ההתבגרות הנכונה תעסיק את כל המשק בעשורים הקרובים. מדובר בסוגיה כלכלית, לוגיסטית, בריאותית ורגשית סבוכה ומורכבת ומשמעותית מאוד לכלכלה ולחיים. אנחנו פועלים כבר עשרות שנים בתחום הטיפול בקשישים. כל הנתונים מראים שכדאי למבוגרים להזדקן בבית ובקהילה. כשמבוגרים מתבגרים בבית, הם שומרים על יכולות שמתנוונות במוסדות, וכן מוקפים בסביבה אנושית לא הומוגנית, שמשפיעה לטובה על תפקודם. כמו כן, רק חלק קטן מן האוכלוסייה יכולים להרשות לעצמם דיור מוגן ברמה טובה".

החממה תתמקד בפתרונות שיאפשרו להאריך את פרק הזמן שאותו מבלה האדם המבוגר בבית.

ניר שמעוני, מנכ"ל טק פור גוד הוסיף כי "טיפול במבוגרים זה כמובן לא ורטיקל טכנולוגי. אנחנו מחפשים רעיונות בתחומים שונים כמו מציאות מדומה, רפואה מרחוק, מכשירי טלפון חכמים שמתגברים על פערי התקשורת של המבוגרים עם הדור הצעיר, ואנחנו לא יודעים מה עוד יגיע. אנחנו מתעניינים במיוחד בנושאים כמו הפגת הבדידות, טיפול בדמנציה וסיוע לבני המשפחה המטפלים".

לדברי שמעוני: "תחום האימפקט מאוד צומח בעולם, אבל אפילו שקל אחד של הקרנות הגדולות בתחום לא הגיע עדיין לישראל. אנחנו רוצים להבשיל את הסטארט-אפים בתחום ולקשר אותם לזירה הזו".