פרשת הצוללות: מעצרו של דוד שרן הוארך ב-5 ימים

שרן הועסק בלשכת נתניהו מסוף 2014 עד אמצע 2016, לאחר שכיהן כמזכיר קצא"א ■ מעצרו הוארך עד 7 בספטמבר ■ החשדות: לקיחת שוחד, מרמה והפרת מונים וקשירת קשר לביצוע פשע

דוד שרן בהארכת מעצרו / צילום: שלומי יוסף
דוד שרן בהארכת מעצרו / צילום: שלומי יוסף

במסגרת דיון להארכות מעצר שנערך בבית משפט השלום בראשון-לציון, הותר לפרסום שמו של הבכיר שנעצר הבוקר (א') ועוכב לחקירה בפרשת השחיתות בעסקת הצוללות הגרמניות, לצד 5 חשודים נוספים. 

מדובר בדוד שרן, מנהל לשכת נתניהו לשעבר, ששימש כראש המטה של שר האוצר יובל שטייניץ, ובעבר כיהן כמזכיר חברת קו צינור אילת אשקלון. מייצג אותו עו"ד איתן מעוז.

נציגת המשטרה בדיון, שביקשה את הארכת המעצר ב-10 ימים, טענה כי ישנו חשש לשיבוש החקירה: "30 מתוך 33 פעולות הדרושות לחקירה ניתנות לשיבוש אם החשוד לא ישהה במעצר". השופטת הורתה על המשך מעצר שרן עד 7 בספטמבר. שרן חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת מונים וקשירת קשר לביצוע פשע.

שרן הועסק בלשכת נתניהו מסוף 2014 ועד אמצע שנת 2016, לאחר שכיהן כמזכיר קצא"א. עוד לפני כן הוא עבד עם השר יובל שטייניץ כשזה שימש שר האוצר. לפני פרישתו מלשכת ראש הממשלה, שרן אמור היה להתמנות לתפקיד נוסף בלשכת נתניהו, אך בסופו של דבר פרש מהלשכה וחזר לעבודתו הקודמת.

חשוד הנוסף, עורך הדין שבניגוד להערכות הובא לבסוף לבית המשפט להארכת מעצרו, יישאר במעצר עד 4 בספטמבר, קבעה השופטת. הצמצום במספר הימים, ציינה, הוא "כיוון שחלקו באופן יחסי לאחרים שהובאו בפניי, היום ובעבר, הוא מצומצם".

"החקירה חשובה לי כמו לכל אזרח, אבל עד לרגע זה אין אפשרות להצביע על ראשית ניסיון שיבוש מצדי", טען עורך הדין. "צריך לתת לי ליהנות מהאמון שאני מבין את משמעות השיבוש - כקצין בצבא וכקצין בית המשפט".

השופטת דחתה את הבקשה לאיסור פרסום שמו, אך כמו בעניין החשוד הקודם, עיכבה את הביצוע ב-24 שעות, לבקשת עורך הדין, בכדי שניתן יהיה לערער על ההחלטה.

עוד בעצורים - היועץ האסטרטגי נתן (נתי) מור, החשוד בעבירות של תיווך בשוחד. פרקליטו הוא אורי קינן. מעצרו הוארך עד 6 בספטמבר.

חשוד נוסף שנעצר הוא צחי ליבר, יועץ אסטרטגי שותף למור, בחשד לתיווך בשוחד ובעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי חקירה. המשטרה ביקשה 8 ימי מעצר, ופרקליטו ביקש לצמצם את הימים, "ואני לא מבקש שחרור כי זה נראה לי תיאורטי", ציין בפני השופטת. זו הורתה על מעצרו עד ל-7 בספטמבר.

מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני), נעצר היום גם הוא - אך הוא ככל הנראה לא יובא בפני בית המשפט. צ'ייני, שנחקר לאחר שעד המדינה מיקי גנור מסר למשטרה פרטים רבים על מעורבותו לכאורה במעשים, חשוד כי גזר עמלה יפה מהמעורבות שלו בעסקאות רכישת הצוללות וכלי השיט על-ידי המדינה.