פרשת הצוללות: השר לשעבר מודי זנדברג נעצר בחשד לשוחד

(עדכון) - זנדברג חשוד שפעל בשליחות עד המדינה מיקי גנור בהעברת כספי שוחד לאישי ציבור וקיבל בעצמו כ-100 אלף שקל ■ מוקדם יותר פורסם כי רמי טייב, יועץ פוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ, חשוד בלקיחת שוחד ובתיווך לשוחד בפרשה זו

מודי זנדברג / צילום: איל יצהר
מודי זנדברג / צילום: איל יצהר

התפתחות נוספת בפרשת הצוללותהותר לפרסום כי השר לשעבר מודי זנדברג חשוד שפעל בשליחותו של עד המדינה מיקי גנור בהעברת כספי שוחד לאישי ציבור וקיבל בעצמו לפי החשד כ-100 אלף שקל. מעצרו הוארך היום (ב') ב-3 ימים על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון.

זנדברג, שכיהן בעבר כשר התשתיות וכשר המדע והטכנולוגיה, היה מעורב (לא בעת כהונתו כשר) בייצוג חברת המספנות הקוריאנית שהפסידה לתאגיד הגרמני טיסנקרופ במכרז על ייצור כלי השיט עבור ישראל. 

בתחילת הדרך רצה חיל הים לרכוש את הספינות בקוריאה ממספנות "יונדאי", אך בשלב מסוים יצא משרד הביטחון במכרז בינלאומי. ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') שמואל צוקר, שהעיד אתמול (א') במשטרה, סיפר בעבר כי בחברה הגרמנית טיסנקרופ (שנציגה בארץ היה עד המדינה מיקי גנור) בכלל לא רצו להשתתף במכרז בהתחלה, כיוון שהם חשבו שהמחיר שהוצע בו הוא זול מדי, אך בהמשך הם שינו את עמדתם. זנדברג נשאל על חלקו בתהליך המושחת לכאורה של הפסד החברה הקוריאנית במכרז וזכייתה של טיסנקרופ.

פרסום שמו של זנדברג מצטרף לחשוד נוסף בגל העצורים האחרון בפרשה ששמו הותר לפרסוםרמי טייב - יועץ פוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ, החשוד אף הוא בלקיחת שוחד ובתיווך לשוחד. בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום את מעצרו של טייב ב-3 ימים נוספים וקבע כי יש חשד סביר נגדו.

במהלך הדיון טען בא-כוחו של טייב כי הוא חף מפשע, וציין כי כבר היה עצור בעבר בפרשה נפרדת ונפגע מכך. "מנסים לשבור את נפשו. אין לו מה להגיד", טען הסנגור. ואולם, השופטת עינת רון החליטה כאמור להאריך את מעצרו.

בתוך כך, המשטרה ממשיכה לחקור היום את דוד שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה, שנעצר אתמול, ואשר מעצרו הוארך את יום חמישי הקרוב, וכן את יתר העצורים שנעצרו אתמול.

שרן הועסק בלשכת נתניהו מסוף 2014 ועד אמצע שנת 2016, לאחר שכיהן כמזכיר קצא"א. עוד לפני כן הוא עבד עם השר יובל שטייניץ כשזה שימש שר האוצר. לפני פרישתו מלשכת ראש הממשלה, שרן אמור היה להתמנות לתפקיד נוסף בלשכת נתניהו, אך בסופו של דבר פרש מהלשכה וחזר לעבודתו הקודמת.

עוד בעצורים - היועץ האסטרטגי נתן (נתי) מור, החשוד בעבירות של תיווך בשוחד. מעצרו הוארך עד 6 בספטמבר. חשוד נוסף שנעצר הוא צחי ליבר, יועץ אסטרטגי שותף למור, בחשד לתיווך בשוחד ובעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי חקירה. 

מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני), נעצר אתמול גם הוא. צ'ייני, שנחקר לאחר שעד המדינה מיקי גנור מסר למשטרה פרטים רבים על מעורבותו לכאורה במעשים, חשוד כי גזר עמלה יפה מהמעורבות שלו בעסקאות רכישת הצוללות וכלי השיט על-ידי המדינה.

פרשת הצוללות
 פרשת הצוללות