תופעה: כך ניתן לשכור שירותי האקרים סינים לתקיפה ברשת

ה"דארק-נט" הוא מקום מפלט של לא מעט ארגוני פשע, סוחרי נשק, סמים וגם האקרים שמציעים את מרכולתם לכל דורש ■ לאחרונה אותרו ברשת אתרי שיווק של האקרים סינים המציעים את שחרותיהם תמורת תשלום לכל דורש, כמעט באין מפריע ■ צפו בווידאו

האקרים סינים/ צילום: שאטרסטוק
האקרים סינים/ צילום: שאטרסטוק

בדארק-נט, היא הרשת האפלה, מסתובבים לא מעט ארגוני פשע, סוחרי נשק וסמים המציעים את מרכולתם לכל דורש. גם האקרים מוצאים ברשת האפלה מפלט ומקור הכנסה. מנועי חיפוש גדולים משמשים כגופי שיטור ברשת וחוסמים את הגישה בין גולשים לפושעי סייבר, אולם חברת הסייבר הישראלית סייבריזן (Cybereason) איתרה לאחרונה אתרי שיווק של האקרים סינים המציעים את שרותיהם דרך "ביידו", שהוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין והאתר הרביעי בגודלו בעולם, דרכו ניתן לפנות להאקרים ולהזמין את השרות כאילו מדובר בשירות נאות.

סנז ישר, ראש מחלקת המודיעין בחברת סייבריזן, מספרת כי מדובר באותם האקרים שעובדים עם הממשל, מאחר שאותרו קבוצות מוכרות כמו בויוסק (Boyusec), שנחשפה בעבר פעילותם עבור המדינה.

יש מאגר הולך וגדל של האקרים מוכשרים ומתוחכמים מאוד המנצלים את טשטוש הגבולות בין הצבא הסיני לפעילותם בתחום הפשע המקוון. בניגוד למדינות המשתפות פעולה מרצון להפוך את העולם לבטוח יותר, סין אינה משתפת פעולה עם הקהילה הבינלאומית ואינה מסגירה את החשודים. משמעות הדבר היא ששתיקת הממשל בנוגע לפעילותם מעניקה לחברות הרשאה לפעול נגד גורמים זרים, כל עוד פעילותם אינה מייצרת בעיות לממשלה.

לאחרונה נחשפו המון כלי פריצה של הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי NSA, והפצתם העניקה לאותם ארגוני פשע יכולות כשל יחידת 8200 הישראלית וארגוני ממשל אמריקאים.