האוצר ורשות ניירות ערך מתרחבים באירופה ובאסיה

רשות ני"ע מקדמת מסחר כפול בהונג-קונג ובסינגפור, ומשרד האוצר חתם על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה מעמיק בענף השירותים הפיננסיים עם שווייץ

שמואל האוזר / צילום:איל יצהר
שמואל האוזר / צילום:איל יצהר

האוצר והרגולטורים הפיננסיים מתרחבים באירופה ובאסיה: משרד האוצר הודיע היום (ב') כי "ישראל ושווייץ חתמו על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה מעמיק בענף השירותים הפיננסיים". במקביל נודע, כי רשות ניירות ערך מקדמת את הרחבת הסדר המסחר הכפול גם להונג-קונג ולסינגפור.

האוצר הודיע, כי השר משה כחלון וראש אגף הכספים הפדרלי (FDF) של הקונפדרציה השווייצרית, אולי מורר, "חתמו היום על מזכר הבנות להעמקת שיתוף-הפעולה בענף השירותים הפיננסיים", שבמסגרתו "אישרו ישראל ושווייץ שיתוף-פעולה כלכלי ופיננסי במגוון רחב של נושאים".

שת"פ גם בפינטק

בין היתר, פירט האוצר, מדובר ב"המשך דיאלוג פיננסי סדיר בין משרדי האוצר של שתי המדינות, הכולל חילופי משלחות של אנשי מקצוע; שיפור תנאי המסגרת עבור מוסדות פיננסיים הפועלים בשטחי השיפוט של כל צד; חיזוק שת"פ במוסדות ובארגונים המגבשים סטנדרטים בינלאומיים בתחום השירותים הפיננסיים; הגברת שת"פ רגולטורי ופיקוחי; מתן ודאות משפטית בנוגע לשירותים פיננסיים חוצי-גבולות; וחיזוק השת"פ בתחום החדשנות הפיננסית, במטרה לייצר סביבה מסייעת לחדשנות". עוד פורט, כי ההסכם שנחתם היום מצטרף להסכם נוסף, הנוגע לשיתוף-פעולה בתחום הפינטק (טכנולוגיה-פיננסית) בין רשות הפיקוח על השוק הפיננסי השווייצרית לבין רשות שוק ההון.

כמו כן, יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, נפגש בימים האחרונים עם בכירים בהונג-קונג ובסינגפור, לטובת קידום הכרה הדדית ורישום כפול. האוזר, יחד עם בכירים נוספים מהרשות, ביקרו בשבוע שעבר בהונג-קונג, שם הם נפגשו ככל הידוע עם שרי האוצר והחדשנות, וקיימו פגישות עבודה עם הנהלות רשויות ניירות ערך בסינגפור ובהונג-קונג, עם ראשי הבורסות, בנקי השקעות, משרדי עו"ד ופירמות ראיית חשבון.

ברשות מסבירים היום, כי המפגשים האמורים, שהתקיימו בשבוע שעבר, "נועדו להכין תשתית ליחסי עבודה ושיתוף-פעולה ארוך-טווח בין שוק ההון הישראלי לשוקי ההון במזרח, תוך יצירת פתח לחברות הרשומות למסחר בבורסה של הונג-קונג או בסינגפור לבצע רישום משני (דואלי) של ניירות הערך שלהן בבורסה בתל-אביב מצד אחד, ומצד שני, להסיר חסמים המקשים כיום על חברות שרשומות למסחר בבורסה של תל-אביב לבצע רישום משני בבורסה של הונג-קונג או סינגפור". כיום, הסדר הרישום הכפול הישראלי מתקיים רק עם שלוש בורסות, בארה"ב ובבריטניה.