המשבר מול צפון קוריאה לחץ את וול סטריט; הויקס זינק

מאקרו: נתון הזמנות ממפעלים ■ ארה"ב קראה להטיל על קוריאה הצפונית את הסנקציות הקשות ביותר על רקע תרגילי הגרעין שלה ■ יונייטד טכנולוג'יס תרכוש את רוקוול קולינס תמורת 30 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בירידות שערים. אתמול לא התקיים מסחר לרגל ה"לייבור דיי". ברקע כמובן, משבר ארה"ב-צפון קוריאה שמעיב על הסנטימנט. בזירת המאקרו יפורסם רק נתון אחד ולא יפורסמו דוחות כספיים מהותיים. 

 

בזירת המאקרו פורסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש יולי שירד בהתאם לתחזיות המוקדמות ב-3.3% לאחר עלייה של 3% בחודש הקודם.

בזירה הגיאופוליטית, ארה"ב קראה אתמול להטיל על קוריאה הצפונית את הסנקציות הקשות ביותר על רקע תרגילי הגרעין שלה. נשיא ארה"ב טראמפ דיבר עם עמיתו הדרום קוריאני, ונתן לה אישור לרכוש נשק במיליארדי דולרים מארה"ב.

ובינתיים, קוריאה הצפונית ככל הנראה נערכת לניסוי שיגור נוסף של טיל בין יבשתי לאחר ששיגרה אחד כזה בשבוע שעבר. במשרד ההגנה בסיאול סיכמו כי הגיעה העת לחיזוק התגובה הצבאית נגד פיונגיאנג.

מוקדם יותר השבוע צפון קוריאה ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן, הניסוי הגרעיני השישי שעורכת המדינה המבודדת חרף הסנקציות הבינלאומיות והאיומים מצד ארצות-הברית. לטענת פיונגיאנג, היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי, התקדמות שעלולה לאיים באופן ישיר על שטחה של ארצות-הברית. מה שגרם לויקס שמכונה גם "מדד הפחד" לזנק במהלך המסחר בכ-40%.

במקביל היטו המשקיעים סכומים ניכרים לשוק האג"ח, מה שגרם לאג"ח הממשלתי ל-10 שנים לעליות חדות שהורידו את התשואה ב-10 נקודות ל-2.06%.

חמש דקות של "שקט"

חוקים חדשים של וול סטריט מטילים איסור על פרסום חדשות על ידי חברות בורסאיות בדקות שאחרי סגירת המסחר בארבע אחר הצהריים. האמברגו כולל חמש דקות בלבד של "שקט", שבהן חברות לא יהיו רשאיות לפרסם הודעות לעיתונות לאחר סגירת המסחר. המהלך מיועד להגן על עסקאות הסגירה הפומביות מפני אלגוריתמים של מסחר מתוחכם, שסורקים טקסטים בחיפוש אחרי איתותי מכירה או קנייה של מניות. עסקאות הסגירה, שהן למעשה מכירות פומביות לכל דבר, קובעות את מחירי הנעילה של אלפי המניות שרשומות למסחר בבורסת ניו-יורק.

עסקת ענק בשוק התעופה העולמי: יונייטד טכנולוג'יקס    הסכימה לרכוש את יצרנית חלקי המטוסים רוקוול קולינס  תמורת 30 מיליארד דולר, כולל חובות. מחיר העסקה משקף פרמיה של כ-18% על מחיר מניית רוקוול ב-3 באוגוסט השנה, אז נחשף לראשונה כי יונייטד שוקלת הצעה למניותיה.

מניות הפיננסים ריכזו עניין ולמעשה הובילות את הירידות בשוק. את המגמה מובילות מניות בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן .