האם דקטלון תפתח את התיאבון לרשתות נוספות מצרפת?

לאור הצלחת הסניף הראשון של דקטלון בארץ, שר הכלכלה אלי כהן נפגש עם עמיתו הצרפתי ברונו לה מאר, במטרה לחזק את המסחר בין ישראל וצרפת ■ השניים סיכמו לקדם כניסה של רשתות נוספות לישראל, לצד חיזוק הקשרים בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק

האם דקטלון הייתה יריית הפתיחה מצרפת? שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, נפגש עם שר הכלכלה והאוצר הצרפתי, ברונו לה מאר, במטרה לחזק את המסחר בין ישראל וצרפת, לאור ההצלחה (לפחות עד כה) של רשת ציוד הספורט דקטלון שחנכה בשבוע שעבר חנות ראשונה בישראל.

השניים סיכמו לקדם כניסה של רשתות נוספות לישראל, לצד פעילות משותפת לחיזוק הקשרים בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק.

בהתייחס להסתערות עשרות אלפי הישראלים על סניף דקטלון, שאף נאלץ לסגור את שעריו ליום אחד לשם התארגנות מחודשת של מלאים - קרא השר כהן לרשתות נוספות בצרפת להגיע ולפתוח חנויות בישראל על-מנת ליהנות מכוח הקנייה הקיים בארץ, בהינתן העובדה שהמחירים שיימכרו לקהל הישראלי יהיו זהים ואף נמוכים מזה שבאירופה.

אילו רשתות עשויות למצוא עניין בישראל? אחת הרשתות ששמה הזוכר בזמנו כמי שבוחנת לפעול בישראל היא רשת הקמעונאות קארפור; UFI ענקית הקוסמטיקה סאפורה עשויה אולי לגלות עניין בפעילות בארץ.  

השנה יחגגו ישראל וצרפת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. על-מנת להמשיך ולחזק את שיתוף-הפעולה הכלכלי והתעשייתי הבילטראלי, השרים כהן ולה מאר החליטו על הקמת צוות משימה משותף לקידום וחיזוק היחסים בין ישראל לצרפת בסקטורים השונים, בדגש על חדשנות, השקעות וסחר בתחומים שונים כמו אירוספייס וסייבר.

צרפת היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם והשלישית בגודלה באירופה ומהווה שותפת סחר חשובה של ישראל. בשנת 2016 עמד היקף הסחר עם צרפת על קרוב ל-3 מיליארד דולר, כאשר כ-1.4 מיליארד דולר מתוכם מקורם ביצוא.