אבשה שיליין ימונה לסמנכ"ל אינטגרציה באדלר-חומסקי

במסגרת התפקיד יהיה שיליין, מהפרסומאים הוותיקים בענף, כפוף ישירות לאייל חומסקי ויתפקד כיד-ימינו

לאחר מספר רכישות שנועדו להכניס את קבוצת אדלר-חומסקי לעולם החדש, אייל חומסקי מבצע מינוי חשוב שמטרתו להטמיע בכל חברות הקבוצה את היכולות שיש בזרועות הפעילות השונות: ל"גלובס" נודע כי חומסקי מינה את אבשה שיליין, אחד הפרסומאים הוותיקים בענף, לתפקיד סמנכ"ל אינטגרציה של הקבוצה. במסגרת התפקיד יהיה שיליין כפוף ישירות לחומסקי ויתפקד כיד-ימינו - מה שאומר אולי יותר מהכול על חשיבות התפקיד.

קבוצת אדלר-חומסקי היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בישראל, אך בשונה מרוב המשרדים הגדולים, היא אינה שייכת לקבוצה בינלאומית. משרד הפרסום אדלר-חומסקי קשור בהסכם ייצוג עם סוכנות גריי מקבוצת WPP, ובעבר היו מספר סבבים של שיחות בהן נבחנה האפשרות כי קבוצת WPP תרכוש מניות במשרד, אך עם השנים, כשהלך והתברר כי מהלך כזה לא סביר שיתרחש בתנאים בהם המשרד מעוניין, פנה חומסקי לדרך אחרת והחל לרכוש בעצמו מניות במשרדים אחרים, באופן שהמשרד שלו עצמו הפך לקבוצה.

מבחינת משרדי פרסום "מסורתיים", קבוצת אדלר-חומסקי כוללת היום גם את משרדי הפרסום LEAD, בורודה-קפלן ובריקמן. בתחום המדיה פועלת הקבוצה באמצעות מדיה קום, ויש לה זרוע תוכן שנקראת גריי קונטנט.

כידוע, בשנים האחרונות עוברים משרדי הפרסום טלטלה גדולה בשל הטרנספורמציה הדיגיטלית שעובר העולם כולו ותחום הפרסום בפרט. למרות הכתובת על הקיר, רוב משרדי הפרסום בישראל לא מיהרו לטבול במים עם שתי רגליים - בין היתר בגלל ההוצאות הגדולות שתחום זה מכתיב. גם באדלר-חומסקי, למרות היותו המשרד השני בגודלו, הקפידו במשך שנים להגיד את הדברים הנכונים, אבל המרחק בין המילים למעשים היה גדול. שוב ושוב מונו מנהלים בכירים שהיו אמורים להצעיד את הדיגיטל במשרד קדימה - ושוב ושוב הם עזבו אחרי תקופה.

אולם, לפני שנתיים נראה כי האסימון נפל סוף-סוף אצל אייל חומסקי עצמו - ומשם החל להתרחש שינוי. חומסקי לא רק שנתן רוח גבית להקמת יחידה נפרדת (אינטראקשן) שעוסקת בדיגיטל מבחינת האספקטים החדשים שלו, והכפיף את מנהל הפעילות דוד סלמן ישירות אליו - אלא גם קנה מניות בחברות נוספות שנתנו מענה לפער שצבר אדלר-חומסקי יחסית לחלק ממשרדי הפרסום הגדולים האחרים.

הרכישה המשמעותית ביותר הייתה של GO אינטרקאקטיב, שבעליה אדיר רגב נחשב לאחד הטלנטים הבולטים בענף הדיגיטל. GO מוזגה לאינטראקטיב, ובהמשך נעשתה רכישה נוספת - קניית מניות חברת מוביליין המתמחה בפרסום בסלולר. גם מוביליין מוזגה לתוך אינטראקשן, מה שיצר גוף בעל יכולות משמעותיות בהרבה משהיו בקבוצה בתחילת הדרך. בנוסף הקים חומסקי מיזם המאתר סטארט-אפים ועוזר להם בתחילת הדרך.

אבל רכישת היכולות היא רק צעד אחד. הצעד השני והלא פחות חשוב הוא הטמעת יכולות אלה בתוך הקבוצה והתאמת כל השחקנים בה לעידן החדש. לכאורה מדובר במהלך מתבקש, אך בקבוצה שבה יש לא מעט מנהלים, שלכל אחד מהם אג'נדה משלו, יש חשיבות גדולה גם למי מוביל את התהליך - ולא רק אם הוא מתבקש ומוצדק.

כאמור, חומסקי בחר לצורך זה את אבשה שיליין. בתפקידו האחרון שימש שיליין כמנכ"ל חברת מוביליין, אבל הוא מביא איתו ניסיון רב-שנים בתחומי הפרסום באון-ליין ובאוף-ליין. חלק לא מבוטל מהקריירה שלו הוא היה בכיר במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי,. שם שימש כמשנה למנכ"ל של משה גאון. בקבוצה היו שסברו כי כשגאון יפרוש, שיליין ימונה למנכ"ל המשרד, והוא גם נחשב למועמד המועדף על יורם באומן, אך מינויו טורפד: את התפקיד המנכ"ל קיבל יוסי לובטון, ושיליין קיבל על עצמו לנהל במשך שנתיים את פעילות המשרד ברוסיה. בהמשך הוא מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום מגזרים. לאחר 4 שנים הוא פרש לטובת חברת הסטארט-אפ mpso ולאחר מכן עבר לנהל את מוביליין.

אייל חומסקי אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "הנכס הגדול של שיליין הוא ידע הבנה וניסיון רב גם בעולמות האון-ליין וגם באוף-ליין. הקבוצה מורכבת היום מהרבה חברות שחשוב שינגנו ביחד וישלבו עולמות של מדיה דיגיטל ותוכן. זה אחד האתגרים הגדולים של פרסום וגם שלנו".

אבשה שיליין מסר בתגובה: "בעולם התקשורתי הנוכחי, בו כמעט כל החוקים משתנים ומתעדכנים ללא הפסקה, האתגר החדש הוא להתאים את התהליך ואת שיטות העבודה בצורה אינטגראטיבית ואופטימלית כדי למקסם את התוצאה".