בראשית חיסלה החזקותיה במגדלי הים התיכון ב-60 מיליון שקל

שווי השוק של מגדלי הים התיכון עומד על 875 מיליון שקל, לאחר עלייה של 30% בשנה האחרונה ■ בעלי מניות נוספים בחברה: קרן המנוף (KCPS ,(8.8% אלטשולר שחם (9.3%), ילין לפידות (5.6%) והראל (4.7%)

קרן המנוף בראשית, שהחזיקה בכ-7% ממניות מגדלי הים התיכון, מצטרפת לשורה ארוכה של בעלי עניין בחברות הנסחרות בבורסה בתל אביב, שניצלו את עליות השערים החדות שחלו בהן באחרונה, כדי לממש החזקות ברווח גדול. בראשית מכרה אתמול במהלך המסחר בבורסה את כל החזקותיה במגדלי הים התיכון לגופים מוסדיים, במחיר של 6.05 שקלים למניה ובתמורה לכ-60 מיליון שקל בסך הכל.

המכירה, שבוצעה באמצעות ברק קפיטל חיתום, הקפיצה את מחזור המסחר במגדלי הים התיכון, המפעילה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, תוך עלייה של יותר מ-3% במניה למחיר של 6.14 שקלים בסיום המסחר. בספטמבר 2016 מכרה בראשית 2% ממניות החברה.

שווי השוק של מגדלי הים התיכון, הנמצאת בשליטתו של איש העסקים מוטי קירשנבאום, הגיע ל-875 מיליון שקל, לאחר עלייה של 30% בשנה האחרונה. מנכ"ל החברה הוא דורון ארנון, והיו"ר שלה הוא יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים. קרן מנוף נוספת, KCPS, מחזיקה ב-8.8% ממניות מגדלי הים התיכון, לצד החזקות של כ-9.3% בידי אלטשולר שחם, 5.6% בידי ילין לפידות ו-4.7% בידי הראל.

1,650 דירות בשבעה נכסים

מגדלי תיכון  מחזיקה כיום בשבעה נכסי דיור מוגן בישראל, הכוללים כ-1,650 דירות. בחצי הראשון של השנה הציגה החברה הכנסות של כ-75 מיליון שקל - עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

שערוכי נכסים בהיקף של 58 מיליון שקל, לעומת 85 מיליון שקל אשתקד, הביאו לירידה של 58% ברווח הנקי של מגדלי הים התיכון, שהסתכם בכ-31 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף יוני בכ-832 מיליון שקל, לאחר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-40 מיליון שקל במחצית הראשונה.

קרן המנוף בראשית הוקמה ביוזמת משרד האוצר לאחר המשבר הכלכלי בשלהי העשור הקודם, באמצעות גיוס כספים מהמדינה ומגופים מוסדיים. חברת הניהול של הקרן נמצאת בבעלות מני וסרמן, רן גרודצקי, צורי לביא וגבי פרל, והיא התחילה לפעול ב-2009, לאחר שגייסה כ-2 מיליארד שקל מהמוסדיים ומהמדינה.

באחרונה ביצעה בראשית אקזיט מרשים בהנפקת חברת אירונאוטיקס , יצרנית המל"טים מיבנה, במסגרת הצעת מכר של בעלי המניות הקיימים בחברה. בראשית, לצד קרנות נוספות שהשקיעו בחברה, מכרה קרוב למחצית ממניותיה באירונאוטיקס תמורת כ-115 מיליון שקל.

מוקדם יותר השנה מכרה בראשית את השליטה בחברת הנדל"ן ליברטי, לפי שווי חברה של כ-110 מיליון שקל, קרוב לחמש שנים מאז שעברה לידיה. בראשית, שהחזיקה כ-78% ממניות ליברטי, חתמה יחד עם איש העסקים ניסים בראל, שהחזיק ביתרת המניות, על הסכם מכר מותנה למכירתה לחברה הפרטית קמע החזקות.