אחרי שאיבדה פופולריות: פורסקוור תמכור נתוני המיקום שלכם

החברה עובדת כיום עם יותר מ-100 אלף מפתחי יישומים וצופה בעתיד להכנסות של 100 מיליון דולר

הייטק  / צלם: פוטוס טו גו
הייטק / צלם: פוטוס טו גו

פורסקוור לאבס יודעת מה זה לאבד פופולריות. כשהחברה השיקה ב-2009 את יישום המדיה החברתית שלה, והוא הפך ללהיט בן רגע. היו אף שראו בה "טוויטר הבא", אבל החדשנות של פורסקוור התפוגגה והצמיחה במספר המשתמשים קפאה.

בכל זאת, לפני שאנשי ההוצאה לפועל הגיעו כדי להחרים את הרהיטים במשרדי החברה, הבין המנכ"ל דאז, דניס קראולי, שנמנה גם עם מייסדי החברה, שלפורסקוור יש קלף נוסף בשרוול - מתן מידע מבוסס מיקום. ב-2014 שכרה החברה לתפקיד סמנכ"ל התפעול את ג'ף גלוק, אשף השיווק שהשיק את "הגמד המשוטט" של Travelocity.com, והיישום של פורסקוור פוצל לשניים. מיקום המשתמש ביישום המשחקי הועבר ליישום חדש בשם סוורם בעוד המלצות המסעדות נותרו ב"מדריך העיר" (City Guide) של פורסקוור, שהיה מרכיב מרכזי בגרסה המקורית.

צפי להכנסות של 100 מיליון דולר

כיום עובדת החברה עם אפל, Airbnb, סמסונג ויותר מ-100 אלף מפתחי יישומים אחרים. פורסקוור מאפשרת לסנאפצ'ט להתאים את מסנני הצילומים שלה למיקום המשתמש, וגם מאפשרת ללקוחות אובר טכנולוג'יס להקליד כתובת של יעד נסיעה. פורסקוור, שנמצאת בבעלות פרטית, אומרת כי הכנסתה צמחה ב-74% ב-2016, וכי ב-2018 או 2019 צפויה ההכנסה להגיע ל-100 מיליון דולר והחברה אמורה אף להניב רווח.

החוזק הגדול ביותר של פורסקוור ממשיך להיות נתוני המיקום המדויקים שהיא מספקת. המשווקות יכולות להשתמש בפורסקוור כדי להציג לצרכנים פרסומות ייעודיות ברמת דיוק שאין שנייה לה. הן יודעות לא רק שהצרכן נמצא בקניון, אלא גם באיזו חנות הוא שוהה כעת.

ב-2016 הוציאו המפרסמות 12.4 מיליארד דולר על משתמשי טלפון נייד שמדווח על מיקום המשתמש, על פי אומדן חברת הייעוץ BIA/Kelsey, והן צפויות להוציא יותר מ-33 מיליארד דולר ב-2021. הקהלים של פייסבוק וגוגל מגמדים את 50 מיליון משתמשי היישומים של פורסקוור, אך ענקיות שוק נתוני המיקום אינן מסוגלות בהכרח למחוץ את יריבותיהן הקטנות. האתגר של פורסקוור הוא לפתות צרכנים להשתמש ביישומי שיתוף המיקום שלה, ובמקביל לפלח את הנתונים שיוצרים יישומים אלה לשביעות רצונם של לקוחותיה העסקיים.

לדברי קראולי, המוטיבציה שלו מההתחלה הייתה התשוקה לעצב "תוכנה שממריצה אותך ללכת ולעשות משהו שלא עשית אף פעם". כל עוד יגלה מספר מכובד של משתמשים נכונות להצטרף למסע זה, יהיה לפורסקוור משהו למכור.