טדי שגיא מסיים את עבודת המנכ"לים של בראק אן.וי

גל טננבאום ואופיר רחמים ניהלו מאבק עם בעלי השליטה הקודמים בחברת הנדל"ן, שמעון וינטרוב ורונן פלד, על דרך ניהולה ■ השניים מחזיקים מניות בשווי כ-40 מיליון שקל כ"א

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

שלושה חודשים בלבד לאחר העברת השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי  לידיו של המיליארדר טדי שגיא, מכריזה החברה על עזיבתם של המנכ"לים המשותפים שלה, גל טננבאום ואופיר רחמים, שמשלמים כעת את המחיר על חתירתם לעצמאות ניהולית. הבוקר דיווחה בראק אן.וי כי בישיבה שהתקיימה אתמול החל הדירקטוריון שלה "בתהליך של בחינת האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה בעסקיה ובשוקי ההון".

כחלק מבחינה זו, החליט הדירקטוריון החדש, שנבחר בתמיכת שגיא, לבחון גם את מבנה הנהלת החברה והרכבה, וכן לפתוח בתהליך לאיתור מנהלים חדשים לחברה. כמשתמע מכך, ברור לחלוטין כי הדירקטוריון החדש, הכולל את נציגו של שגיא, עו"ד נועם שרון, מבקש לראות את החברה מונהגת בידי אנשים אחרים וזאת למרות הצלחתם הגדולה של טננבאום ואופיר שהקימו ופיתחו את החברה בתפקידם.

עם זאת, בניסיון לשמר את התוצאות העסקיות הטובות שמציגה בראק אן.וי בעקביות תחת שרביטם של טננבאום ורחמים, ביקש הדירקטוריון מהשניים להישאר בתפקידם לתקופת מעבר של עד תשעה חודשים. בתשובה לבקשת הדירקטוריון הודיעו המנכ"לים המשותפים כי ישקלו בחיוב את הבקשה ואף הסכימו לדון עם ועדת התגמול של הדירקטוריון בתנאי העסקתם בתקופת המעבר.

נזכיר כי את השליטה בבראק אן.וי רכש שגיא בסיומו של מאבק שהתרחש בין בעלי השליטה הקודמים, שמעון וינטרוב ורונן פלד, לבין המנכ"לים המשותפים, על דרך ניהולה והתנהלותה. במאבק זה היתה ידם של המנהלים על העליונה, בעיקר בזכות תמיכה שקיבלו ממרבית הדירקטורים של החברה. אלא שמאז הצליח שגיא לשנות את הרכב הדירקטוריון, ולהביא להחלפתם של שלושה מתוך ששת הדירקטורים בחברה. בכך החליש שגיא את בסיס הכוח של המנכ"לים הוותיקים בתוך הדירקטוריון והביא לערעור מעמדם. טננבאום ורחמים מחזיקים כיום מניות בראק אן.וי בשווי שוק של כ-40 מיליון שקל כל אחד ובנוסף בידיהם אופציות למניות החברה.

בראק תעבור לבורסה בגרמניה?

החלטת הדירקטוריון לבחון אסטרטגיית החברה גם באשר לפעילותה בשוק ההון, מעידה גם על האפשרות שהחברה תימחק בעתיד מהבורסה בתל-אביב, כפי שאף נכתב לאחרונה ב"גלובס" (מהלך שעשוי להוביל להנפקתה בגרמניה - השוק בו היא פועלת). שגיא השלים כאמור ביוני האחרון רכישה של כ-42% ממניות בראק אן.וי מידי קבוצת משקיעים וחברות בראשות שמעון וינטרוב ורונן פלד ושילם תמורתן 1.09 מיליארד שקל.

מאז עלתה מניית בראק אן.וי ביותר מ-10% ושווי החברה הנוכחי עומד על כ-3 מיליארד שקל. כך שאם ירצה שגיא לרכוש את החזקות הציבור בחברה ולהפוך אותה לפרטית, הוא יידרש להשקיע בה לפחוות עוד 1.8 מיליארד שקל, וזאת מבלי לדבר על אגרות החוב שהנפיקה בראק אן.וי בבורסה בהיקף של כ-545 מיליון שקל.

בראק אן.וי פועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה ועסקיה מתחלקים בין פעילות מניבה של השכרת דירות ושטחים מסחריים, ובין פעילות של ייזום, הקמה ומכירה של דירות למגורים. את המחצית הראשונה של 2017 סיימה החברה ברווח נקי של 67.4 מיליון אירו, בהמשך לרווח נקי של 76 מיליון אירו שרשמה ב-2016 כולה.

נכון לסוף יוני 2017, כלל הפורטפוליו המניב של בראק אן.וי 11 אלף דירות להשכרה בשטח של 646 אלף מ"ר, וכן 350 אלף מ"ר של שטחים מסחריים להשכרה - כולם בערים גדולות בגרמניה. בנוסף, מפעילה החברה זרוע של ייזום פרויקטים למגורים, במסגרתה היא פועלת כיום להקמת יותר מ-1,300 דירות למכירה בעיר דיסלדורף.

מאז הספיקה החברה לדווח בתחילת השבוע כי ביצעה מימון מחדש לשלוש הלוואות בסכום של 32.6 מיליון שקיבלה בעבר מבנק גרמני, ואף זכתה לקבל מהבנק מסגרת אשראי נוספת בהיקף של 17.4 מיליון אירו. יומיים לאחר מכן הודיעה החברה כי סיכמה על רכישת 193 דירות בעיר מגדבורג בתמורה ל-17.3 מיליון אירו.

בנוסף לכך, החליט הדירקטוריון אתמול להביא להצבעת בעלי המניות את מינויו של דירקטור נוסף לחברה, אלכסנדר דקסנה, שאמור להתמנות לאחר מכן לתפקיד היו"ר. לדברי החברה, דקסנה הוא בעל ניסיון נרחב בשוק הנדל"ן הגרמני ושווקי ההון האירופיים, כמו גם בתחומי המימון התאגידי ומיזוגים ורכישות. בעשור האחרון מכהן דקסנה כסמנכ"ל הכספים של קרן הריט הציבורית אלסטריה אופיס, שפועלת בשוק המשרדים בגרמניה ונסחרת לפי שווי של כ-1.8 מיליארד אירו.