פרשת ישראל ביתנו: פאינה קירשנבאום כופרת באישומים נגדה

בתוך כך, אפי פלס, גזבר מטה בנימין, הודה והורשע היום במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הפרת אמונים ללא רכיב מרמה וצפוי לרצות עונש של עבודות שירות

פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון
פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון

אפי פלס, גזבר מטה בנימין, הודה והורשע היום (ה') במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות בעבירה של הפרת אמונים ללא רכיב מרמה במסגרת פרשת 242 ("פרשת ישראל ביתנו").

עורך דינו של פלס, ירון קוסטליץ, מסר כי "אנו מברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו, לפיה מר פלס לא עבר עבירות של שוחד והלבנת הון, וכי לא הייתה מרמה במעשיו".

במסגרת ההסדר צפוי פלס לרצות עונש של עבודות שירות.

סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום, העומדת לדין בפרשה זו בגין שוחד, כפרה היום באופן כללי במיוחס לה בכתב האישום.

ב-7 באוגוסט הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב שני כתבי אישום ראשונים נגד 10 נאשמים ב"פרשת ישראל ביתנו", הכוללים למעלה מ-10 פרשיות שונות.

קירשנבאום - לשעבר סגנית שר הפנים, חברת כנסת ומזכ"לית מפלגת ישראל ביתנו - נאשמת בעבירות רבות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

הפוליטיקאית הבכירה לשעבר שימשה בתקופה הרלוונטית בתפקיד סגנית שר הפנים וחברת כנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו. כחלק מתפקידה במפלגה הייתה קירשנבאום אחראית על חלוקת "הכספים הקואליציוניים" של המפלגה, עשרות מיליוני שקלים שמקורם בתקציב המדינה, אשר בתקופה הרלוונטית הוקצו מכוח הסכמים קואליציוניים לשליטת ישראל ביתנו.

על-פי החשד, קירשנבאום קיבלה טובות הנאה עבורה עצמה באופן אישי, עבור מפלגת ישראל ביתנו ועבור מקורביה, ובתמורה העבירה כספים מתוך הכספים הקואליציוניים לגופים שונים. בין היתר חשודה קירשנבאום כי בדרך זו קיבלה שוחד מהחברה לפיתוח השומרון, מעמותת איילים, מהמועצה המקומית מטה בנימין, מעמותת עזרא ומהרשות הלאומית למלחמה בסמים.