בעקבות השקעה: קולפלנט תירשם בקרוב למסחר בנאסד"ק

חברת הקולגן האנושי רצתה לגייס הון בנאסד"ק בשנה שעברה, אבל המהלך לא יצא לפועל ■ קולפלנט, שרשומה ב-OTC, תשקול להימחק מת"א

חברת קולפלנט , המייצרת קולגן אנושי בעלי טבק מהונדסים גנטית, הודיעה על כוונתה לרשום את מניותיה לנאסד"ק. ההחלטה התקבלה בעקבות השקעה של 5 מיליון דולר ממשקיע אמריקאי. ההשקעה דווחה בשבוע שעבר. מניית קולפלנט עלתה היום (ה') ב-12% והחברה נסחרת לפי שווי של 63 מיליון שקל. בשנה האחרונה מניית החברה איבדה 67% משוויה.

המשקיע התנה חלק מהשקעתו ברישום לנאסד"ק, ובדוח החברה מצוין כי אותו משקיע אף יעזור לחברה בתהליך זה. שם המשקיע לא פורסם, אך הוא יתגלה בקרוב כאשר יהפוך לבעל עניין בחברה.

כיום קולפלנט כבר רשומה ב-OTC, הבורסה מעבר לדלפק בארה"ב, אולם המסחר במניה שלה מתקיים בעיקר בתל אביב. ההשקעה תאפשר לחברה להשתדרג לנאסד"ק. ייתכן שבהמשך, תמחק קולפלנט את מניותיה מן המסחר בתל אביב, ותישאר רק בנאסד"ק (ראה כתבה נפרדת על מגמה זו בקרב חברות ביומד דואליות בעמ' 5).

מגעים לעוד גיוס

לקולפלנט שני מוצרים מאושרים לשיווק באירופה. עד היום לא רשמה הכנסות משמעתיות ממוצרים אלה, המשווקים רק כמה חודשים. מוצר אחד הוא לריפוי דלקות בגידים, המשווק על-ידי חברת רפואת הספורט המובילה ארטרקס. המוצר השני הוא לטיפול בפצעים והוא משווק באופן עצמאי על-ידי קולפלנט ומפיצים מקומיים בארבע מדינות באירופה.

כמו-כן קולפלנט פועלת בתחום של הדפסה תלת-ממדית ביולוגית של רקמות ואיברים. החברה עובדת עם שתי חברות בינלאומיות, כאשר המוצר שלה משמש כשלד שעל גביו אפשר לבצע "הדפסת" תאים לשם ייצור איברים. היתרון של השימוש בקולגן של קולפלנט כשלד, הוא סיכון נמוך של דחיית הקולגן כגוף זר ופחות חשש מזיהומים. ערן רותם, סמנכ"ל הכספים של החברה, ציין כי מוצרים מתחום זה עשויים להגיע לשוק תוך 5-6 שנים, וכי קולפלנט עשויה לחתום על הסכמים משמעותיים בתחום עם חברות תרופות ומכשור רפואי המספקות את התאים, עוד לפני כן.

בדוח בעניין השלמת ההשקעה ועל הכוונה להשתדרג לנאסד"ק, מסרה קולפלנט גם כי החלה במגעים עם בעלי עניין בחברה להשקעה נוספת בחברה בסכומים משמעותיים. בעלי העניין בחברה הם מיטב דש (15.5%), דוקור (6.3%) ועמי שגיא (5.3%).