הפעם זה לא מני נפתלי - זו מדינת ישראל נ' שרה נתניהו

ביום ראשון אמורה שרה נתניהו להמריא עם בנימין נתניהו למסע ראשון בדרום אמריקה ■ שרה כנראה לא תזכה לעולם לגלי הערצה של אוויטה, אך תיאלץ לראות אותה בכל מקום

במסדרון המבואה לחדר הממשלה בארמון הקאסה רוסדה בבואנוס איירס ניצב דיוקן ענק ויפיפיה של אוויטה וחואן פרון. כל מי שמגיע לפגישה באולם הממשלה, חדר ישיבות הנראה כאולם נשפים מוקף במראות ומעוטר בציורי קיר ונברשות, חייב לחלוף בחוץ ליד הדיוקן.

אוויטה נוכחת בכל מקום בבואנוס איירס. לעיתים גם בעלה, הנשיא נמצא לידה, חלק מההיסטוריה. היא היתה נערצת על ידי ההמונים בזכות קרן סיוע לנזקקים אך שנואה על ידי האליטות. הואשמה תכופות באי סדרים כספים ובסגנון חיים מנקר עיניים.

ביום ראשון אמורה שרה נתניהו להמריא כמתוכנן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למסע הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינות דרום אמריקה. שרה לא זכתה, וכנראה לא תזכה לעולם לגלי הערצה של אוויטה, אך תיאלץ לראות את אוויטה בכל פינה של ביירס, הקיצור של המקומיים לעיר הבירה בואנוס-איירס.

לחלק הראשון של הנסיעה, פגישות נתניהו עם ממשל מאקרי, פגישות למשך כחצי יממה בקולומביה ופגישות חשובות במקסיקו הפגועה (רעידת האדמה בסולם 8.4 הורגשה עד עיר הבירה ניו-מקסיקו) - יתלוו מספר מצומצם של עיתונאים, יחסית. ערוץ 2, ישראל היום, ערוץ כאן, כמה עיתונאים בשפה האנגלית.

לא יהיו שם (כמעט) מי שיתעדו את האוירה סביב אשת ראש הממשלה.

לחלקה השני של הנסיעה נאום נתניהו באו״ם יצטרפו כבר מספר רב של עיתונאים. נתניהו, כך נודע ל"גלובס" מתכנן סבב ראיונות מדיניים עם התקשורת לאחר שיסיים סבב פגישות מדיני. כמובן שזו לא תכנית סופית.

יומיים לפני הנסיעה זה המצב: היועץ המשפטי של מדינת ישראל מפרט בהודעה לעיתונאים (אשר נשלחה, כמקובל בימינו באמצעות ווטסאפ ותוך ננו-שניות שורשרה לאינסוף קבוצות) שהיא חשודה בהונאה כספית בסך של 360 אלף ש״ח. במסורת הדרום אמריקאית של מנהיגים מושחתים, ביירס היא אולי לא המקום הכי טוב לשהות בו. יותר מדי אנקדוטות היסטוריות לביצוע השוואות.

עורכי הדין של שרה נתניהו, יעקב ויינרוט ועמית חדד ממשרד וינרוט ועו״ד יוסי כהן הודיעו בתגובתם כי הטיעון העיקרי במשפט יהיה האשמת העובד לשעבר בבית ראש הממשלה מני נפתלי, אך יתכנו קווי טיעון נוספים שיווספו ככל שהשבועות ינקפו. יש עדיין שימוע וניסוח סופי של כתב אישום.

לדבריהם, הודעת היועץ המשפטי היא רק ״כותרות צעקניות ומגמתיות נגד רעיית ראש הממשלה.״

עוד הם אומרים שמעיני הציבור מסתירים את כך ״שפרשת החשמלאי נגוזה, פרשת רהיטי הגן נעלמה, פרשת הבקבוקים התנדפה, פרשת המטפלת וכוס התה התאיידה, פרשת ניפוח ההוצאות התפוררה ופרשת המלצרים קרסה. כל האשמות הסרק הללו נסגרו בהודעת משרד המשפטים היום.״

לשרה נתניהו אין עמוד פייסבוק משלה וכך בעמוד ראש הממשלה הוצג ביום שישי גרף הוצאות אשר על פיו כל ההזמנות החריגות של מזון מסעדות בוצעו כאשר מני נפתלי עבד תחת עזרא סיידוף בבית ראש הממשלה ונפסקו לאחר שנפתלי עזב.

הבעיה בטיעון הנ״ל, כקו הגנה, הנה שנפתלי עמד כבר במשפט אחד (וערעורים) מול כל הכוחות העצומים הללו, עורכי דין כהן, וינרוט, חדד וגם מול סיידוף ואף מול שרה נתניהו עצמה. במאזן האמינות במערכה הראשונה בינו לבינם, הוא ניצח.

רק שהפעם זה לא מני נפתלי מאשים, אלא מדינת ישראל מאשימה.