כתב אישום נגד שרה נתניהו, פרשנות: חצי הכוס הריקה

כשמתעלמים מהפרשיות שלא יופיעו בכתב האישום ובוחנים את הפרשה שנותרה, הפרופורציה משתנה ■ מדובר בפרשייה בודדת, חמורה מאוד ועוסקת במרמה לכאורה מהסוג העלוב ביותר

שרה נתניהו / צלם: אבי אוחיון לעמ
שרה נתניהו / צלם: אבי אוחיון לעמ

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, יכולה להיות מרוצה מההישג המשפטי והציבורי של השארת פרשה בודדת בטיוטת כתב האישום שיוגש נגדה (בכפוף לשימוע), מתוך שלל פרשיות חמורות שנחקרו. אומנם דרכן של חקירות פליליות שפעמים רבות הן עוסקות בנושאים רבים ושונים אך בסופן מוגש כתב אישום צר, אבל תיק הוצאות מעונות ראש הממשלה הוא בכל זאת חריג בפער הגדול בין כמות הפרשיות שנחקרו לעומת פרשייה אחת בודדת שהיועמ"ש הגיע למסקנה כי נמצאה בה תשתית ראייתית להעמדה לדין.

כפי שהיטיבו לנסח ולחגוג היום עורכי דינה של נתניהו: "פרשת החשמלאי נגוזה, פרשת רהיטי הגן נעלמה,'פרשת הבקבוקים התנדפה, פרשת המטפלת וכוס התה התאיידה,' פרשת ניפוח ההוצאות התפוררה פרשת המלצרים קרסה". ואכן, ההחלטה של היועמ"ש שלא להעמידה לדין בגין הפרשיות הללו היא חצי הכוס המלאה מבחינתה של שרה נתניהו.

אבל כאשר מתעלמים מהפרשיות שכבר לא יופיעו בכתב האישום ובוחנים את חצי הכוס הריקה מבחינתה של שרה נתניהו, את הפרשה שנותרה בטיוטת כתב האישום, הפרופורציה משתנה. מדובר אומנם בפרשייה בודדת, אבל היא חמורה מאוד ועוסקת במעשי מרמה לכאורה מהסוג העלוב ביותר.

אם נתניהו לא תצליח לשנות את גורלה במהלך השימוע, היא תואשם בפלילים בבית המשפט בכך שהחל מספטמבר 2010 ועד לחודש מרץ 2013, היא פעלה ביחד עם עזרא סיידוף ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

זאת, כך מנדלבליט, "על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון".

בדרך זאת, סבור היועץ המשפטי לממשלה, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל ובשל כך יש להעמיד לדין את גב' נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירות מרמה והפרת אמונים. אם נתניהו תורשע, העונש יהיה חמור. ובצדק.