אקזיט ראשון לקרן האג-טק של פונטיפקס

חברת בלו ריוור, שפיתחה מערכת חכמה לתחום ההדברה ושבה השקיעה פונטיפקס אג-טק כ-5 מיליון דולר, נמכרה לחברת החקלאות המובילה ג'ון דיר תמורת 305 מיליון דולר; פונטיפקס תקבל החזר של פי 4 על השקעתה

קרן פונטיפקס אג-טק, שהוקמה על ידי קרן פונטיפקס הישראלית (בראשות תומר קריב ורן נוסבאום) ופועלת מקליפורניה ומלונדון, מדווחת על אקזיט ראשון.

חברת בלו ריוור, בה השקיעה פונטיפקס אג-טק כ-5 מיליון דולר, נמכרה לחברת החקלאות המובילה ג'ון דיר תמורת 305 מיליון דולר. פונטיפקס תקבל החזר של פי 4 על השקעתה. בלו ריוור פיתחה מערכת חכמה לתחום ההדברה, שמצוידת בלמידת מכונה וראיה ממוחשבת.

קרן פונטיפקס אג-טק הוקמה כאמור מחוץ לישראל ואין לה כיום השקעות בישראל. הקרן השלימה גיוס של 105 מיליון דולר בסוף שנת 2016. היא ממוקדת בהשקעות בחברות חקלאות בשלבים מאוחרים יחסית, ואילו סקטור האג-טק התוסס בישראל נמצא כרגע עדיין ברובו בשלבים מוקדמים (למעט כמה חברות מבוססות יחסית כמו נטפים, אדמה, אפימילק, הזרע ועוד). נציין כי הקרן בוחנת השקעות בישראל.

פונטיפקס אגרו מנוהלת על ידי בן בלדגרין, בנו של פרופ' אריה בלדגרין שהוביל את חברת התרופות לסרטן קייט פארמה לאקזיט של כ-12 מיליארד דולר לפני כמה שבועות. הקשר בין בלדגרין לבין פונטיפקס נוצר במקור דרך אלי הורביץ ז"ל, מנכ"ל טבע המיתולוגי שהיה חבר אישי של בלדגרין. פונטיפקס השקיעה בקייט בימיה הראשונים והגיעה בה לאקזיט מרשים, וכן בחברות נוספות של בלדגרין (כולל חברת ארנו שגורלה בינתיים פחות מוצלח משל קייט) ואילו בלדגרין השקיע לצד פונטיפקס בחברות ישראליות, ביניהן יורוג'ן בה הוא משמש כיו"ר ואנטרה.

בן בלדגרין ניהל בעבר קרן בהיקף של 100 מיליון דולר בתחום משאבי הטבע, בשם Lodestone, ולפני כן שימש כמנהל בקרן נוספת בתחום זה. הוא מנהל את פונטיפקס אג-טק במשותף עם פיל ארלנגר, אשר גם הוא מגיע עם ניסיון בניהול קרנות בתחום החקלאי ובעבר היה בנקאי השקעות בכיר בברקליס וליהמן ברדרס.

הקרן ביצעה עד כה שש השקעות, ביניהן בחברת Caribou Biosciences המשתמשת בעריכה גנטית לשיפור צמחים ובחברת AgBiome אשר משתמשת במניפולציות על תמהיל החיידקים סביב ובתוך הצמח כדי לשפרו. שני התחומים הללו משיקים לטכנולוגיות מקבילות בסקטור הבריאות.

בלו ריוור פיתחה מערכת אשר מאפשרת חיסכון בחומרי הדברת עשבים שוטים, על ידי שילוב של יכולות של רובוטיקה וראיה ממוחשבת יחד עם יכולות למידת מכונה, אשר ביחד מאפשרות למערכת ההדברה של החברה לזהות אוטומטית היכן ישנם עשבים ולרסס רק את המקומות הללו, במקום את השדה כולו. הרוכשת מסרה כי היא מעריכה שיכולות התוכנה של החברה ישמשו בעתיד מגוון מוצרים נוספים. משקיעים נוספים בחברה מלבד פונטיפקס היו הקרנות התאגידיות של חברות החקלאות המובילות מונסנטו וסינג'נטה וכן Khosla Ventures, Data Collective Venture Capital וקרן Innovation Endeavors של אריק שמידט.