סל מוצרי החג ברשת רמי לוי זול ב-30% מסל זהה בטיב טעם

כך עולה מבדיקת המועצה לצרכנות ■ בין הרשתות הזולות גם רשת אושר עד, שהסל אצלה הסתכם ב-684 שקל, לעומת 671 שקל ברמי לוי ■ הסל היקר - בטיב טעם כאמור - עמד על 954 שקל

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

סל הקניות של מוצרי החג ברשת רמי לוי זול ב-30% ממחיר סל זהה שנמכר ברשת טיב טעם - כך עולה מבדיקת המועצה לצרכנות. הבדיקה כללה סל מוצרים שהכיל 55 פריטים, שמחיריהם נבדקו ברשתות השונות בפריסה ארצית.

בין הרשתות הזולות גם רשת אושר עד, שהסל אצלה הסתכם ב-684 שקל, לעומת 671 שקל ברמי לוי. הסל היקר, בטיב טעם כאמור, עמד על 954 שקל.

ממוצע המחירים של הסלים לפי הרשתות שנבדקו עמד על 804 שקל - מחיר קרוב לזה שנמצא ברשתות יינות ביתן (808 שקל), חצי חינם (815 שקל) ושופרסל דיל (818 שקל).

הרשתות העירוניות הפגינו כצפוי מחירים יקרים יחסית - דוגמת מגה בעיר (907 שקל) שופרסל שלי (886 שקל) ויש בשכונה (842 שקל).

המנעד של הסלים שמחירם היה זול מהממוצע כלל את מחסני השוק (744 שקל), יוחננוף (751 שקל), ויקטורי (754 שקל) ושופרסל דיל אקסטרה (783 שקל).

מסקנה חשובה אליה הגיעה המועצה לצרכנות בבדיקה היא שביחס למחירי השנה הקודמת, במרבית הרשתות חלה ירידה במחירים. ברשתות בהן לא נרשמה ירידה - לא חלה עלייה, והמחיר נשאר ברמה דומה.

ירידה של 13%, למשל, נמצאה בסל המחירים של אושר עד; ירידה של 7% נמצאה במחירי הסל של יוחננוף ושל מחסני השוק ביחס ל-2016; מחירי ויקטורי ורמי לוי משקפים ירידה של 4% ביחס לשנה הקודמת; ומחירי שופרסל דיל, יש חסד ויש בשכונה נותרו כשהיו.

יש לציין כי מחירי הסל נכונים ל-10/09/17, בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי (והופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז), כשהמחירים לא כוללים את הסניפים המקוונים.

עוד יצוין כי מבצעים נלקחים בחשבון, למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי, שכמובן עשויים להשפיע על המחיר הסופי המוצג בסל. חשוב לקחת בחשבון שסקרי סלי הקניות לפני החג הפכו למסורת גם עבור הרשתות, שיודעות מתי לתזמן הוזלות מחירים לטובת הסקרים. 

סל
 סל

הכול דבש

בדיקה נוספת שערכה סיירת סמ"ל של המועצה לצרכנות התייחסה למוצרים המזוהים עם ראש השנה, קרי דבש, יינות, גפילטע פיש ותפוחי עץ. בחלק מהמקרים הפערים בין המחירים ברשתות השונים עמדו על מאות אחוזים: כך למשל, המחיר לצנצנת דבש (יד מרדכי 350 מ"ל) עמד על 6.80 שקלים באושר עד, לעומת כ-24 שקל בטיב טעם.

צנצנת דבש טהור של יד מרדכי 500 מ"ל גם כן נמכרה בפערים גדולים: מ-16.70 שקל ברמי לוי ועד כ-30 שקל בטיב טעם.

פערים משתנים גם במחירי היינות והדגים מובילים למסקנה כי לפעמים שווה לשקול את פיצול הקנייה ולרכוש בכל רשת את המוצרים הנתונים במבצע. 

"פערים של עשרות אחוזים" 

"יוקר המחיה כבר מזמן אינו סיסמה בלבד", אמר מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, ג'וש גולדשמיד. "כמעט כל צרכן מרגיש זאת, כל אחד בהתאם לאורח חייו והאילוצים עמם הוא מתמודד. אילוצים אלה מביאים אותנו לעתים למצב של חוסר ברירה, אולם בתחום הקמעונאות בכלל ובתחום המזון בפרט, יש לנו הצרכנים חופש בחירה. תכנון נבון של הקניות לחגים עשוי להוזיל לכם את הקניות לחגים במאות שקלים.

"החופש שלנו לבחור מתחיל מבחירה מושכלת של הסניף המתאים לנו (לאו דווקא הסניף הקרוב לביתנו, אשר לעתים מתגלה כיקר יותר); ממשיך דרך שימוש באפליקציות עדכניות המשקפות ונותנות מידע רב על מחירי המזון ברשתות השונות; עבור לבחירת המוצרים והאריזות המשתלמים לנו ביותר; השוואת מחיר המוצר על גבי המדף לעומת מחירו בפועל בקופה וכמובן בדיקת חשבוניות הקנייה - כל אלה עשויים להוזיל באופן משמעותי את העלויות שלנו. על אותו סל מוצרים בדיוק, אנו מגלים במועצה לצרכנות מ\די שבוע פערים של עשרות אחוזים בין רשתות שונות ואף בין סניפים שונים של אותה רשת".