חברת רמי לוי מגיבה לחקירה: לא נפל רבב, העובדות שגויות

החברה מגיבה לחקירת בעל השליטה: "לא התקבלה שום הנחה או הטבה ממועצת מבשרת ציון; רמי לוי ימשיך באסטרטגיה שלו - להעמיד את הצרכן הישראלי במרכז ולשרת את לקוחותיו בנאמנות"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

לאחר הסערה שהתחוללה אתמול עם חקירתו של איש העסקים רמי לוי במשטרה והירידות החדות במניית רמי לוי, מגיבה היום (ב') חברת "רמי לוי  שיווק השקמה" לראשונה לחקירה ושוללת את כל הטענות נגד בעליה.

לוי נחקר אתמול (א') באזהרה על-ידי המשטרה בחשד למעורבות בביצוע עבירות של מרמה, הפרת אמונים ושוחד.

לפי החשד, ראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, פעל על-מנת לאפשר ללוי לחמוק מתשלום היטל השבחה בסך 21 מיליון שקל עבור קניון שנבנה על-ידי לוי בשטחי המועצה. לפי החשד, בזמן שראש המועצה פעל לסייע ללוי לקבל פטור מהיטל ההשבחה, הייתה אשתו של ראש המועצה מנהלת השיווק באותו קניון. בנוסף, מנהל המטה של ראש המועצה לשעבר משמש כיום כמנכ"ל הקניון. כמו כן, נחקר חשד לפיו ראש המועצה פעל לכאורה כדי להקל על תשלומיו של לוי למועצה המקומית.

בתגובה שמסרה היום החברה לחשדות נגד לוי נאמר כי "קניון מבשרת או רמי לוי לא קיבלו שום הנחה או הטבה ממועצת מבשרת ציון בעניין כזה או אחר, ולבטח לא בנוגע להיטל השבחה, נושא אשר אינו בסמכות המועצה. מעבר לכך, צר לנו על העובדות השגויות המופצות בעניין".

עוד נמסר מהחברה כי נושא היטל ההשבחה עדיין תלוי ועומד בפני שמאי מכריע ואובייקטיבי לפי חוק, כך שלא ניתנה שום הטבה ו/או הנחה. "יתרה מזו, אין בסמכותו של ראש מועצה, והוא אינו יכול להפחית או לבטל היטל השבחה. ישנו הליך לפי חוק התכנון והבנייה לערעור על שומת היטל השבחה, והחברה נקטה הליך זה ועודנה מתנהלת במסגרת ההליך. לא זו אף זו - החברה הפקידה ערבות בנקאית בסך של 21 מיליון שקל כחלק מהליך הערעור, ובהליך זה טרם התקבלה הכרעה".

החברה גם מכחישה קשר בין מינוי בת זוגו של ראש המועצה למנהלת השיווק של הקניון לבין ההטבות שניתנו לכאורה ללוי: "מנהלת השיווק היא פרודתו של ראש המועצה, ולא הייתה בת זוגו גם בעת שנשכרו שירותיה", נאמר. לדברי החברה, "מנהלת השיווק של הקניון הייתה מנהלת שיווק של הקניון הסמוך במשך 13 שנה ונמצאה כמועמדת מנוסה ומתאימה לתפקיד, ככזו המכירה כבר את האוכלוסייה המקומית של מבשרת ציון ואת השוכרים הפוטנציאליים".

לגבי מנהל הקניון, עודד בר צבי, נאמר שהוא "מנהל קניונים ותיק. בין היתר הוא ניהל את קניון האחים ישראל, קניון אלרוב בממילא וקניונים נוספים. בר צבי הוא מנהל מקצועי ומינוי טבעי לניהול הקניון.

"אנו סמוכים ובטוחים כי המשטרה תבצע את החקירה ביעילות ותמצא כי לא היה כל מקום לחקירתו של רמי לוי בעניין זה, וכי לא נמצא כל רבב בפעולותיו. רמי לוי ימשיך באסטרטגיה שלו - להעמיד את הצרכן הישראלי במרכז ולשרת את לקוחותיו בנאמנות. רמי לוי מאחל שנה טובה לכל בית ישראל", נכתב בסיום התגובה.