ההגשמה תחכה עוד 30 יום: רשות ני"ע דחתה את ההנפקה

הנפקת התשקיף הרביעי של אבי כץ וחנן שמש נדחתה ע"י רשות ני"ע ■ הסיבה: פרסום תוכן שיווקי "שלא עולה בקנה אחד עם הנחיות הרשות"

אבי כץ / צילום: איל יצהר
אבי כץ / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" כי קרן הגשמה, שבשליטת אבי כץ והמנכ"ל חנן שמש, פרסמה את תשקיף ההנפקה הרביעי שלה השנה, לגיוס הון לפרויקט בפורטלנד, שבאורגון ארה"ב.

ההנפקה אמורה הייתה להיפתח להזמנות בראשית שבוע זה, אלא שברשות ניירות ערך סברו אחרת. הרשות השהתה את התשקיף וביקשה מקרן הגשמה לתקנו. הסיבה: פרסום תוכן שיווקי "שלא עולה בקנה אחד עם הנחיות הרשות". הגשמה, כך מתברר, פרסמה במהלך השבוע שעבר סרטונים ברשת הפייסבוק (שהוסרו לבקשת רשות ניירות ערך), לצד תוכן שיווקי ומודעות בעיתונים.

בראש מודעות אלה התנוססה הכותרת: "השקעה בתשקיף בהיתר רשות ניירות ערך", מה שעשוי, כך טוענים ברשות, להיות מובן כמתן גושפנקא או אפילו כהמלצה. חברה נוספת שהנפקתה נדחתה בעקבות הגבלת רשות ניירות ערך ומאותן הסיבות, היא קבוצת ההשקעות היזמות בסדנו, הפועלת בעיקר במגזר החרדי.

עו"ד צפנת מזר, מנהלת היחידה למימון עסקים קטנים ובינוניים ברשות ניירות ערך, מסרה ל"גלובס" כי: "הרשות הורתה לחברות שההיתר לפרסום התשקיף בוטל ושההנפקות נדחות לתקופה של 30 יום. ההחלטה נבעה מכך שבפרסומי החברות הועבר מסר מוטעה - השתמע מהפרסומים שהיתר הרשות מתייחס ומעיד על הכדאיות של ההשקעה ועל אמיתות ומהימנות הנתונים בתשקיף. לא זו המשמעות שלו - הרשות לא מביעה עמדה לגבי טיב ההשקעה בתשקיף או לגבי הנכונות של הנתונים. היתר הרשות עוסק רק בגילוי בתשקיף והיא פועלת במתן ההיתר להבטיח שהתשקיף יכלול את המידע שהציבור צריך בשביל להחליט האם להשקיע".

יש לציין כי הדחייה ב-30 יום משמעותית עבור קרן הגשמה, מאחר שעל פי ההסכם מול יזם הפרויקט, קבוצת PHK Development שבבעלות פטריק קייסי, סיום ההנפקה נקבע ל-1 בנובמבר. אם נוסיף לכך את העובדה שאנו לפני חגי תשרי, הרי שמדובר באתגר גדול במיוחד. על פי התכנית העסקית של הגשמה, הקרן והיזם ירכשו קרקע בשטח של כ-3,500 מ"ר, עליה יקימו את הבניין, לאחר קבלת היתר בנייה (שאמור להתקבל עד נובמבר במקביל להשלמת העסקה). הגשמה ביקשה לגייס באמצעות ההנפקה כ-44 מיליון שקל, כאשר עלותו הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-83 מיליון דולר.

מקרן הגשמה נמסר בתגובה כי: "הגשמה, הראשונה לפעול בתחום, וזה לה התשקיף הרביעי, מקפידה לפעול באופן מדויק בהתאם להנחיות הרשות לניירות ערך. מיד עם הפנייה להגשמה על פרסום שיווקי שלא עלה בקנה אחד עם הנחיית הרשות - הוסר הפרסום לאלתר. בהגשמה פועלים כדי לוודא שטעויות מסוג זה לא יישנו".

מודעת הפרסום של קרן הגשמה
 מודעת הפרסום של קרן הגשמה