בג"ץ קיבל עתירת האגודה לזכויות האזרח נגד הרשות השנייה

השופטים קיבלו את עתירת האגודה על פסילת 3 משפטים מתשדיר של האגודה בנושא זכויות אדם ושוויון, וקבעו כי לא ייתכן שמסר של קידום זכויות אדם ייחשב כשנוי במחלוקת במדינה דמוקרטית

האגודה לזכויות האזרח
האגודה לזכויות האזרח

ניצחון חשוב לאגודה לזכויות האזרח על הרשות השנייה: בג"ץ קיבל היום (ד') את עתירת האגודה על פסילת 3 משפטים מתשדיר של האגודה בנושא זכויות אדם ושוויון, וקבע כי לא ייתכן שמסר של קידום זכויות אדם ייחשב כשנוי במחלוקת במדינה דמוקרטית.

כזכור, דווקא ביום זכויות האדם שחל לפני כחודש החליטה הנהלת הרשות השנייה כי הדיון בזכויות אדם איננו תחום שנמצא בקונצנזוס, ולכן אין לו מקום בברייק הפרסומות. הנהלת הרשות השנייה הורתה לזכייניות לא להעלות סרטון של האגודה לזכויות האזרח, שעסק בזכויות שמגיעות לכל אדם מעצם היותו אדם. בסרטון מככבים סלבריטאים כגון מייקל לואיס, גלית גוטמן, דפני ליף, מירה עוואד, טיטי איינהו ועוד, שמדברים על הזכויות שהם זכאים להן כמו שוויון בשכר לנשים, הזכות לביטחון אישי וכדומה.

המשפטים שבעטיים נפסל התשדיר הם משפט שאומרת מירה עוואד, זמרת ושחקנית ערביה, לגבי הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש; ומשפט שאומר סלב נוסף המתייחס לזכות להתחתן עם מי שרוצים, גם אם מדובר בהומוסקסואל.

על-פי הנהלת הרשות השנייה, שהסתייעה בחוות-דעת משפטית, בעצם השימוש במשפטים אלה התשדירים עוברים על חוק הרשות השנייה, הקובע כי אין להעלות פרסומות על נושאים שאינם בקונצנזוס.

בג"ץ קיבל את טענת האגודה כי לא ייתכן שמסר של קידום זכויות אדם ייחשב כשנוי במחלוקת במדינה דמוקרטית, והסכים שאין לפסול לשידור משפטים כמו "הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש" ו"הזכות לאהוב גם אם אני הומו".

עם זאת, בג"ץ אישר את פסילת המילה "להתחתן" בהקשר של בני זוג מאותו מין.