גאדג'טים: PixBox - להדפיס תמונות מאינסטגרם ומפייסבוק

מדובר ברעיון נהדר עבור מתנה לסבא ולסבתא או בשביל לתלות מזכרת מהחופשה המשפחתית על המקרר ■ חוויית יצירת התמונות טובה אבל דורשת שיפור, כמו גם איכות הדפסת התמונות

אנחנו מצלמים תמונות רבות כל יום, אנחנו מעלים אותן לאינסטגרם, פייסבוק וגם שולחים בוואטסאפ. במקרה הטוב אנחנו גם יוצרים אלבום תמונות עשוי נייר. הבעיה שיצירת אלבום כזה דורשת עבודה רבה והתמונות נשארות קבורות בסמארטפון, במחשב או באיזה שירות גיבוי בענן.

לצד פתרונות אחרים הקיימים בשוק להדפסה מהירה של אלבום (כמו לופה), החלה חברת PixBox הישראלית להציע שירות להדפסת תמונות ישירות מהרשתות החברתיות או מהסמארטפון - בצורת גלויות.

ממשק: בניגוד לשירותים רבים אחרים, PixBox לא פועלת דרך אפליקציה, אלא דרך אתר אינטרנט סלולרי. מדובר בחוויה החוסכת את הורדת האפליקציה וההתקנה שלה. בעיקרון מדובר ברעיון טוב, אבל משהו לא עבד מספיק חלק. עמוד הבית פשוט להבנה, לוחצים על האייקון הגדול של "התחל" ובוחרים אם לקחת את התמונות מאינסטגרם, פייסבוק או תמונות המאוחסנות בסמארטפון.

ניתן לעלות בכל פעם עד 10 תמונות. משום מה, למרות שניסינו את השירות כמה פעמיים במשך שבועיים, עדיין היו מקרים שבהם הצלחנו לעלות רק תמונה בודדת מזיכרון הסמארטפון ולא 10. בהעלאת תמונות מהפייסבוק, לא נתקלנו בבעיה הזו. לאחר שמעלים את התמונה, ניתן לבצע לה חיתוך, כך שתתאים לגודל המיועד.

הדפסה: דווקא איכות ההדפסה פחות טובה ממה שציפינו. העלינו לשירות תמונות באיכות גבוהה ועדיין אי אפשר להגיד שהתוצאה היתה חדה. קשה להגיד אם מדובר בבעיה חד פעמית בשירות עצמו. בכל אופן, התמונות מגיעות על גבי נייר כרומו ואריזה מושקעת, שנותנים תחושה טובה כשמקבלים את המוצר. מי שמחפש תמונות בשביל לתלות על המקרר, לשים בשולחן העבודה או סתם לתת כמתנה, האיכות הזו כמעט מספקת.

משלוח: חוויית קבלת המוצר לא פחות חשובה מתהליך היצירה שלו. ב-PixBox מציעים איסוף מלוקרים אלקטרוניים או נקודות חלוקה. כך קל לקבל את המוצר ולא צריך לחכות לדואר ישראל שיביא אותו הביתה. במקרה שלנו, אספנו את המוצר תוך מספר ימים בלוקר בקניון, כאשר הודעה על כך עם קוד פתיחת הלוקר נשלחה במסרון.

בשורה התחתונה, PixBox הוא רעיון נהדר עבור מתנה לסבא ולסבתא או בשביל לתלות מזכרת מהחופשה המשפחתית על המקרר. חוויית יצירת התמונות טובה, אבל דורשת שיפור. כמו כן, היינו שמחים אם איכות הדפסת התמונות תעבור שדרוג.

מחיר: 60 שקל ל-30 תמונות במארז קרטון, המשלוח חינם

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.