אחרי הרצליה: גם בכפר-סבא תוקפים את תוכנית המתאר

צביקה צרפתי, מ"מ וסגן ראש העיר כפר-סבא, פנה לוועדה המחוזית מחוז מרכז בבקשה למשוך את תוכנית המתאר של העיר ולהשיבה לדיונים בוועדה המקומית

אתר בניה / צילום: תמר מצפי
אתר בניה / צילום: תמר מצפי

בשבוע שעבר החליטה הוועדה המחוזית מחוז תל-אביב במינהל התכנון לאפשר לוועדה המקומית בהרצליה לקיים דיון נוסף בוועדה המקומית בתוכנית המתאר שהגישה. כעת, גם בכפר-סבא מנסים לעשות מהלך דומה.

צביקה צרפתי, מ"מ וסגן ראש העיר כפר-סבא, פנה הבוקר (א') במכתב לוועדה המחוזית מחוז מרכז, בבקשה למשוך את תוכנית המתאר של העיר ולהשיבה לדיונים בוועדה המקומית. נזכיר כי גם בכפר-סבא, כמו בהרצליה, התגבש וועד תושבים שפועל נגד תוכנית המיתאר שהוגשה לוועדה המחוזית.

עוד נציין כי בעבר ביקשו בעיריית כפר-סבא למשוך את תוכנית המתאר, אולם בקשה זו נדחתה על ידי הוועדה המחוזית. כעת, החליטו בעיריית כפר-סבא לנסות שנית - וזאת לאחר שבהרצליה קיבלה הוועדה המחוזית את טענות העירייה.

"בהמשך לבקשת עיריית כפר-סבא להשבת תוכנית המתאר הכוללנית לדיון מחודש במסגרת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובהמשך להחלטת הוועדה המחוזית תל-אביב, בדבר תוכנית המתאר של הרצליה, כפי שהתקבלה השבוע, נבקש ליישם החלטה זהה בדבר תוכנית כפר-סבא", כך כתב צרפתי במכתב.

עוד הוסיף צרפתי כי, "לאור התשובה שהתקבלה בהמשך לבקשתנו להשבת התוכנית, כי הדיון אודותיה יערך במסגרת דיוני ההתנגדויות, אנו מבקשים לייתר את דיוני ההתנגדויות ולפעול באופן המהיר ביותר להשבת התוכנית לסמכותה של הוועדה המקומית".

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז נמסר בהמשך למכתב שנשלח מעיריית כפר-סבא כי: "שלב הפקדת תוכנית המתאר לכפר-סבא הסתיים. בשלב זה הוצגה גם עמדת הוועדה המקומית, והתוכנית תובא לדיון באחת מישיבותיה הקרובות. יש להבהיר, הוועדה המחוזית תל-אביב לא אפשרה את משיכת תוכנית המתאר להרצליה, אלא אפשרה לוועדה המקומית בחינה נוספת, כאשר בתקופה זו התוכנית נשארת מופקדת".