משלחת צה"ל שמסייעת במקסיקו התקבלה במחיאות כפיים

70 הקצינים והחיילים במשלחת הסיוע שיצאה לסייע במאמצי חילוץ בעקבות רעידת האדמה העזה התקבלו בקריאות שמחה ובמחיאות כפיים במקסיקו סיטי ■ מפקד המשלחת: זו זכות להציל חיים גם במרחק אלפי קילומטרים מהבית

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו / צילום: רויטרס
נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו / צילום: רויטרס

משלחת הסיוע של צה"ל שיצאה למקסיקו בעקבות רעידת האדמה התקבלה אתמול בבוקר (ו') במחיאות כפיים בבירה מקסיקו סיטי. המשלחת, הכוללת כ-70 קצינים וחיילים נחתה שלשום באזור האסון בעקבות הנחיית הדרג המדיני. בין משרתי הסדיר והמילואים מפיקוד העורף ומחיל האוויר שיצאו מבסיס נבטים, נמצאים אנשי חילוץ והצלה וכן מומחים הנדסיים, שיעסקו בהערכת הנזקים ובמתן סיוע הנדסי בזירות ההרס.

מהנדסים חברי המשלחת בוחנים את המבנים באזור הרעידה כדי לקבוע אילו מהם בטוחים לשימוש. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית בפיקוד העורף, אלוף-משנה במילואים דודי מזרחי. חבריה יצאו במטוס "ראם" של חיל האוויר בפיקודו של מפקד טייסת "ענקי המדבר", סגן-אלוף איתי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח עם מפקד המשלחת ובירך אותו. "התקשרתי לומר לכם יישר כוח", אמר ליברמן. "להיות בראש השנה במקסיקו ולא עם המשפחות שלכם - אני פשוט מעריץ של כל אחד מכם. אני מקבל תגובות ממקסיקו לפעילות שלכם, שאפו. יצרתם הד חיובי מאוד, הד אדיר. תודה רבה לך ולכל המשלחת על כל מה שאתם עושים ותורמים. אני מוריד את הכובע בפניכם", הוסיף.

אל"מ מזרחי אמר כי "המשלחת מונה 70 איש, והחלק הארי של המשלחת הוא אנשי מילואים. עזבנו את הבית בערב החג באהבה גדולה. תמיד ניתן עדיפות למשימה לאומית כזו, והזכות להציל חיים גם אם זה במרחק של אלפי קילומטרים מהבית. הצוותים נמצאים בשטח. אתמול עבדנו על מספר אתרים מאוד גדולים, והיום אנחנו ממשיכים בשני אתרים גדולים, משרדים ובית ספר. אני לא זוכר אחר ורע לתהודה כפי שיש לפעילות שלנו. כשאנחנו מגיעים לאתר אנשים עומדים ומוחאים לנו כפיים. הבאנו לכאן את שיא הטכנולוגיה. כבוד גדול עבורנו להיות חלק מהמאמץ הזה".

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שהכתה השבוע בעוצמה 7.1 את מרכז מקסיקו עלה הלילה ל-293 בני אדם. הרעידה גרמה לקריסת מבנים באזורים מאוכלסים בבירה מקסיקו סיטי. נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו הודיע כי 52 בניינים קרסו בבירה, בהם בית ספר שבו היו עשרות תלמידים, ומתקיימים מאמצים לחילוצם.

הרעש, שבעקבותיו פרצו שריפות במבנים רבים, אירע פחות משבועיים אחרי שרעידת אדמה עוצמתית אחרת גרמה למותם של לפחות 98 איש בדרום המדינה, וכן שעות לאחר שתרגיל חירום ארצי ציין את יום השנה ה-32 לרעידת האדמה שגרמה למותם של כ-5,000 איש.