רשת נכנסה כשותפה במיזם האונליין של פוקס שיעלה בנובמבר

זכיינית הטלוויזיה תחזיק ב-25% מהחברה שתפעיל את טרמינל X תמורת פרסום בשווי של 50 מיליון שקל ■ מנכ"ל פוקס: "זו הבעת אמון ביכולת שלנו" ■ גם ביג וקסטרו-הודיס נמצאות בשיחות עם רשת וקשת על שת"פים דומים

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

הראל ויזל מכניס את זכיינית הטלוויזיה רשת כשותפה בחברה שמקימה את אתר האי-קומרס TERMINAL-X - כך הודיעה הבוקר (א') קבוצת פוקס . אתר הסחר הרב-מותגי של הקבוצה צפוי לעלות לאוויר כבר בנובמבר.

ההסכם נחתם מול חברת סמייל, שבשליטת רשת, ולפיו סמייל תעמיד לחברה החדשה זכאות לפרסום בשווי של 50 מיליון שקל, כנגד הקצאת 25% מהמניות בחברה - עסקה המשקפת לה שווי של 200 מיליון שקל. מיד לאחר ההקצאה ובדילול מלא, פוקס תחזיק ב-56.25%, סמייל תחזיק ב-25%, והורוביץ יאנג החזקות תחזיק ב-18.75%.

ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, אמר היום בשיחה עם "גלובס" כי "העובדה שגוף תקשורת מהגדולים בארץ בדק את המודל העסקי וקיבל החלטה להשקיע 50 מיליון שקל בזמן אוויר כפי שאף אתר אינטרנט לא פרסם בישראל מעולם, היא הבעת אמון ביכולת שלנו למכור בסכומים מאוד משמעותיים - אחרת לא היינו עושים את זה. אנחנו קודם כל מבינים שהעולם באי-קומרס הוא עולם חדש, וצריך להיות מאוד דומיננטיים אם רוצים להצליח במהלך הזה. אנחנו מכוונים גבוה".

ויזל הוסיף כי בשלב הראשון האתר צפוי לפעול בישראל, ממרכז לוגיסטי בשטח עשרות אלפי מ"ר באשדוד, יספק משלוחים בחינם בתוך 24 שעות לכל הארץ ויציע במשלוח אחד את כל המותגים שמוכרת הקבוצה. ויזל הוסיף כי סחורה של עשרות מותגים כבר נמצאות במחסני החברה.

החזון של ויזל היה לאפשר מכירה מאתר חיצוני לישראל, ובכך להציע מחיר שלא יכלול מע"מ במשלוחים עד 75 דולר, כדי להתחרות באתרים מחו"ל כמו נקסט או אסוס. לדברי ויזל, בשלב הנוכחי המשלוחים כן יכללו מע"מ, אך כבר ב-2018 הוא צופה כי האתר יבצע משלוחים מחוץ לישראל ולא יכלול מע"מ. לפי ויזל, בימים אלה קבוצת פוקס נמצאת במגעים עם שני אתרים, בקפריסין ובירדן, כדי להכריע באיזה מהם יוקם המרכז הלוגיסטי שיאפשר זאת.

בשורה נוספת לכיס של הצרכן הישראלי צפויה להגיעה מכיוון המותג הפרטי החדש של קבוצת פוקס, שייקרא "טרמינל איקס" ויציע בגדי נשים, גברים, ילדים ותינוקות במחירים נמוכים, כאלטרנטיבה לנקסט ולאסוס. בניגוד לבגדי הבייסיק שמציעה היום פוקס, טרמינל אקס צפוי למכור ביגוד אופנתי, שיתחרה גם באתר אתר מכירות האונליין הישראלי המצליח עדיקה שנמצא בבעלות גולף.

במסגרת ההסכם התחייבו החברה והורוביץ יאנג, שבראשה עומד מייסד מותג האופנה יאנגה, כי כל פעילות האי-קומרס תבוצע במסגרת החברה החדשה. לפי ההסכם, הזכאות לפרסום תינתן למימוש על פני תקופה של 5-8 שנים, לפי בחירת החברה, בשידורי רשת בטלוויזיה ובמדיות פרסומיות נוספות של רשת.

עלות ההשקעה בחברה החדשה וההשקעות בהון החוזר הצפויות במהלך שנות ההפעלה הראשונות של האתר מוערכות ב-40 מיליון שקל. בנוסף, סמייל תהיה רשאית להעמיד את חלקה היחסי במימון הפעילות באמצעות הענקת זכאות נוספת לפרסום שתועמד לחברה החדשה או לחברות המוחזקות על-ידה.

השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, ולכל צד יש זכות להאריך את התקופה ב-45 יום. אם לא יתקבל אישור בתקופה זו, כל צד יהיה רשאי להביא את ההסכם לסיומו.

בטרמינל איקס יימכרו הן מותגים הנמכרים כיום על-ידי פוקס וחברות המוחזקות על-ידה, כמו פוקס, מנגו, אמריקן איגל ונייקי, ומותגים כמו אורבן אאוטפיטרס, פרי פיפל ואנתרופולוג'י, שיימכרו לפני פתיחת החנות בארץ; מותגים ללא נוכחות בישראל כמו ויקטוריה'ס סיקרט ודאבל אייג'נט; וכן מותגים נוספים כמו ואנס, לי, רינגלר ופומה. כמו כן, לראשונה תחל למכור פוקס גם משקפיים של לוקסאוטיקה, היבואנית הרשמית של מותגים משקפיים בינלאומיים כמו רייבאן.

- זה יבוא בעתיד על חשבון החנויות הפיזיות? העולם היום מצמצם בשטחים של קמעונאות.

ויזל: "לא. העולם היום עובד אחד ליד השני. אני לא רואה את הצמצום הזה באירופה. במקומות מסוימים שבהם אנחנו לא נרוויח, לא נתבייש לצמצם שטחים. אני חושב שהקניונים תמיד יהיו דומיננטיים בישראל".