סמסונג Note 8: מסך ללא שוליים ומצלמה מעולה ב-4,000 שקל

הפאבלט של סמסונג מציע את אחת המצלמות הטובות ביותר שנתקלנו בהן במכשיר סלולרי, מסך באיכות מצוינת, עט שימושי מאוד, טעינה אלחוטית וחומרה חזקה ■ מצד שני, זמן הסוללה חלש, הטעינה לא ממש מהירה, המכשיר רגיש לשברים, והמחיר אסטרונומי

סדרת ה-Note היא אחת החשובות לסמסונג. משתמשי הפאבלט נאמנים לה מאוד, כאשר הם נוהגים לשדרג לדגמים השייכים לאותה סדרה. לאחר הפיאסקו עם ה-Note 7 המתפוצץ מהשנה שעברה, הציפייה ל-Note 8 הייתה רבה. הפאבלט של סמסונג יושק בישראל באופן רשמי ב-25 בספטמבר, כשבועיים לאחר הכרזתו של האייפון X של אפל.

מדובר בשני מכשירים המזכירים אחד את השני. מלבד תג מחיר של כ-1,000 דולר בארה"ב, לשני הפאבלטים יש מסך גדול מאוד, אשר כמעט לא כולל שוליים. לשני המכשירים יש מצלמה אחורית עם שתי עדשות וגם זיהוי פנים ועמידות למים. בעוד שהדגם של אפל עדיין לא הגיע לשוק, ה-Note 8 כבר נמצא כאן.

מסך: ל-Note 8 יש מסך ענק, ממש ענק - 6.3 אינץ', ברזולוציה גבוהה מאוד, ההופכים אותו לתענוג של ממש, לא משנה אפילו אם מסתכלים בו באור שמש ישיר. הרזולוציה היא Quad HD Plus שהיא בעצם 1440 על 2960 פיקסלים. מדובר באיכות תצוגה חדה עם צבעים שפשוט צועקים החוצה מהמסך.

המסך הגדול אפשרי במכשיר כזה, בזכות כך שסמסונג נפטרה מהשוליים של המכשיר, בדומה לדגמי הגלקסי S8. כך אפשר להשתמש במסך גדול יותר על גוף קטן. המסך עצמו בנוי בפורמט 18.5 על 9, בדומה למכשירי דגל אחרים שיוצאים לשוק. במקרה הזה, המסך ארוך מדי וקשה לפעמים להגיע לחלקים שלו עם יד אחת. בעלי ידיים קטנות יתקשו להשתמש במסך הזה. מצד שני, מדובר במסך שהוא תענוג עבור צפייה בנטפליקס עם HDR (שילוב של מספר חשיפות), קריאה של מסמכים או כתיבה של מיילים.

עיצוב: היעדר שוליים הופך את ה-Note 8 למכשיר עתידני. נכון שהעיצוב הזה קיים כבר מהגלקסי S8, בו נעלם כפתור הבית (או ה-S7 Edge עם המסך הגולש לצדדים), אבל זה עדיין מצליח ליצור את הקסם. המכשיר עצמו מצופה זכוכית רגישה מאוד, נפילה מגובה נמוך מאוד - ותתכוננו לסדקים במסך שיעלה לכם הרבה כסף לתקן וגם יבטל את המיגון מפני מים (1.5 מטר למשך חצי שעה, תקן IP68). משקל המכשיר עומד על 195 גרם, זה כבד, אבל חלוקת המשקל הנכונה גורמת ל-Note 8 להרגיש קל יותר. העובי עומד על 8.6 מ"מ - לא ממש דק.

עט: מה שמייחד את סדרת ה-Note של סמסונג היא העט. העט בפאבלט הזה מאפשרת כתיבה מתחת למים, למי שממש חשוב לכתוב תזכורת בזמן שהוא נהנה בבריכה. ה-Note 8 כולל כמו מכשירים אחרים של סמסונג את מצב ה-Always On, בו ניתן להתעדכן בשעה והתראות שונות, כמו שיחות שלא נענו או שם השיר המתנגן, מבלי להפעיל את הצג. התצוגה פועלת במצב שחור לבן הצורכת מעט אנרגיה. העט במכשיר מאפשר לכתוב פתקים במצב הזה, מבלי להיכנס לאפליקציה מיוחדת. מדובר בדרך נוחה וזריזה לכתוב תזכורות. תכונה חביבה בעט היא יצירת הערות עם כתב נוצץ וצבעוני, אותן הופכים בקלות ל-Gif הנשלח כהודעה בוואטסאפ.

ממשק: בדומה ל-S8, גם כאן נמצא הממשק המוצלח של סמסונג המולבש על אנדרואיד 7.1.1. גם כאן אין כפתור בית פיזי. במקום זה, סמסונג מיקמה את הכפתור כווירטואלי על המסך. כמו כן, במקום אייקון לפתיחת מגירת האפליקציות, הגישה מתבצעת בהחלקת האצבע מלמטה כלפי מעלה במסך. זה נוח ומתרגלים לזה מהר מאוד. בצד המסך, ממש בנקודה שהמסך גולש הצידה, מופיע באופן קבוע פס קצרצר בשם חלונית Edge, זוהי גישה מהירה לאנשי קשר מעודפים ואפליקציות שונות. החלונית הזו תופיע באופן קבוע מעל אפליקציות אחרות בהן משתמשים, כך ניתן לצלצל/לשלוח מסרון במהירות.

ביקסבי: גם ב-Note 8 סמסונג שילבה את העוזרת הקולית החדשה שלה Bixby. זו ניתנת להפעלה באמצעות פקודה קולית או כפתור ההפעלה הפיזי. כרגע ביקסבי זמינה באנגלית וקוריאנית, מה שהופך אותה לפחות רלוונטית לקהל המקומי. מה אפשר לעשות עם ביקסבי? להפעיל הגדרות במהירות, כמו פקודה להפעלת WiFi או בלוטות', להתקשר, לשלוח הודעות, להפעיל אפליקציות, לבצע צילומי מסך ולקבוע רצף פקודות כמו "לילה טוב", אשר יפעיל את השעון מעורר ויעביר את המכשיר למצב לא להפריע. ביקסבי רחוקה מלעבוד בצורה משולמת, לפחות לא עם מבטא כבד, אבל נחכה שהיא תשתפר ותעבוד אולי בעתיד עם עברית.

חומרה: ה-Note 8 הוא סוס עבודה, יש לו מעבד תוצרת סמסונג - Exynos 8895 עם 8 ליבות, 6 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 64 ג'יגה בגרסת הבסיס, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה). לא נתקלנו בשום גמגום במכשיר המהיר והחזק הזה. יש כאן גם התקן NFC ותמיכה בשירות התשלומים של סמסונג Pay, אשר עדיין לא זמין בישראל.

אבטחה: שתי האפשרויות העיקריות לאבטחת המכשיר הן זיהוי רשתית העיניים וסורק טביעות האצבע. בדומה לגלקסי S8, גם כאן סורק טביעות האצבע ממוקם לצד עדשות המצלמה, בחלק העליון האחורי של המכשיר. זה מאוד לא נוח, גורם לנגיעה ולכלוך העדשות, ובעיקר לחוסר הבנה על מיקום המנגנון הזה. האפשרות השנייה היא להשתמש בסורק הרשתית. זה עובד בצורה טובה, מזהה במהירות, גם עם משקפיי ראייה וגם בחדרים חשוכים. מה שכן, אי אפשר לפתוח את המכשיר בזמן הליכה.

מצלמה: ה-Note 8 הוא המכשיר הראשון של סמסונג המגיע עם 2 עדשות. אם אתם רוצים סיבה להעדיף את הדגם הזה על פני ה-S8, אז אלו הן יכולות הצילום של ה-Note 8. הפאבלט מצויד בשתי עדשות אחוריות 12 מגה פיקסל, עם מנגנון ייצוב תמונה אופטי, הפועל גם בעדשה רחבת הזווית. מפתח הצמצם עומד על f1.7 ו-f2.4. תוצאות הצילום בתנאי תאורה לא אופטימליים, הן לא רעות בכלל, אבל הצילום עדיין סובל מרעשים.

בצילום באור יום, התמונות חדות מאוד, עשירות בפרטים עם מהירות תגובה מוצלחת. צילום הבוקה - צילום עם אפקט טשטוש הרקע מאחור - עובד פה בצורה מדהימה ותוצאות הצילום מזכירות מצלמה מקצועית. העדשה השנייה מאפשרת זום כפול 2. הביצוע כאן יוצר הגדלה הרבה יותר טובה מזו של זום דיגיטלי, אבל עדיין לא מדובר בתוצאה נקייה לחלוטין. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל, טובה יותר ממצלמות קדמיות שפגשנו ברוב הסמארטפונים המתחרים. התמונה לא רועשת ומציגה פרטים רבים.

סוללה: אם יש משהו מאכזב ב-Note 8, זו הסוללה שלו. זאת מחזיקה בימים טובים עד אזור השעה 21:00 בערב, ברוב המקרים היא כבר אזלה ב-19:00 בערב, כאשר זמן ההפעלה היה 7:00 בבוקר. הסוללה מגיעה בקיבולת של רק 3300 מיליאמפר/שעה. סמסונג הייתה יכולה בקלות להגדיל את הקיבולת של הסוללה, אבל היא כנראה חששה בגלל ה-Note 7. מלבד טעינה אלחוטית מהירה (שלא נבדקה בסקירה הזו), ל-Note 8 יש טעינה מהירה באמצעות המטען המסופק בערכה. זה הצליח לספק טעינה של 16% בתוך רבע שעה ו-29% בתוך חצי שעה. גם כאן מדובר במספרים מאכזבים.

בשורה התחתונה, ה-Note 8 מציע את אחת המצלמות הטובות שנתקלנו בהן במכשיר סלולרי, מסך באיכות מצוינת, עט שחלק מהמשתמשים ימצאו שימושי מאוד, טעינה אלחוטית וחומרה חזקה. מצד שני, זמן הסוללה החלש, הטעינה הלא ממש מהירה, הרגישות של המכשיר לשברים והמחיר האסטרונומי, גורמים לספקות ברכישה שלו.

מחיר: 4,000 שקל

ציון: 9

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.