תדמור השלים גיוס של יותר מחצי מיליארד שקל בת"א לנאוויטס

שותפות חיפושי הנפט והגז של תדמור השלימה הליך גיוס של כ-60 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות, שהתווסף לגיוס 471 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לפני כחודש

גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

זה לא היה פשוט, אבל לאחר שני מהלכי הנפקה מורכבים של חוב והון, השלימה השותפות נאוויטס פטרוליום שבשליטת גדעון תדמור גיוס של כ-530 מיליון שקל מהציבור בישראל - כספים שנועדו לטובת פיתוח חיפושי הנפט והגז של השותפות בצפון אמריקה וחיזוק איתנותה הפיננסית.

ערב החג השלימה נאוויטס את המכרז הציבורי בהנפקת יחידות ההשתתפות שלה, עם גיוס של כ-14 מיליון שקל. גיוס זה התווסף לסכום של כ-32 מיליון שקל שגויסו במכרז המוסדי שהתקיים ימים ספורים קודם לכן. כדי להשלים את המכרז המוסדי, שבמהלכו התקבלו ביקושים נמוכים מהצפוי, הפחיתה נאוויטס את מחיר המינימום בהנפקה בקרוב ל-10%, כשגם היצע יחידות ההשתתפות הוקטן.

במקביל, דיווחה השותפות כי השותף הכללי, בראשות היו"ר תדמור, הזרים לה כ-15 מיליון שקל נוספים, "בתנאים שווים לתנאים בהנפקה הציבורית", וכך גויס בהליך האמור סך של כ-60.4 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כרבע מיליארד שקל אחרי הכסף. בעקבות השלמת הגיוס הראשוני צפויות יחידות ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום להתחיל ולהיסחר בתל-אביב השבוע.

לפני כחודש השלימה חברה בת של נאוויטס - נאוויטס באקסקין מימון - הנפקה של שתי סדרות אג"ח בתמורה של כ-472 מיליון שקל (131 מיליון דולר), שתמורתן מיועדת להשקעה בפיתוח תגלית הענק "באקסקין" במפרץ מקסיקו שבארה*ב, בהיקף של 486 מיליון חביות נפט, שצפויה להפיק בפועל במחצית השנייה של 2019.

גם הנפקת האג"ח לא הלכה חלק, והכסף גויס - לאחר ניסיון ראשון לא מוצלח - רק לאחר שהריבית על האג"ח הועלתה ב-1.25%, לרמה של 7.75%, וזאת לצד שינוי שטר הנאמנות באג"ח ושיפור תנאי המלווים.

תדמור ישתחרר מהערבות

עם השלמת הגיוסים, אמר תדמור כי "נאוויטס מביאה לבורסה הישראלית מודל השקעה חדשני בגז ונפט איכותיים בצפון אמריקה, ואנו מאמינים שיחד עם המשקיעים נבנה שותפות ציבורית משגשגת".

בנאוויטס פטרוליום שולט תדמור יחד עם חנן רייכמן (המשמש מנכ"ל החברה), יעקב כץ וחנן וולף. עם המשקיעים בשותפות נמנים אודי רקנאטי, גיל אגמון, אבינעם פינקלמן, ישראל גורן, צבי ברק, דניאל חוסידמן וקרנות ההשתלמות למורים.

סכום של 5.2 מיליון דולר מתמורת ההנפקה הנוכחית מיועד להחזר חלק מההלוואה שהעמידה קבוצת דלק לשותפות, שיתרתה עומדת נכון לסוף הרבעון השני על כ-24.1 מיליון דולר. נוסף על כך תדמור, שבעבר הוביל את תחום החיפושים בקבוצת דלק, נתן ערבות אישית לחוב האמור של נאוויטס, בהיקף של כ-6.3 מיליון דולר, ועתה אותה ערבות תופחת בשל ההנפקה, לכ-3.5 מיליון דולר. סכום נוסף של כ-2.8 מיליון דולר מתמורת ההנפקה מיועד להפקדת פיקדון בנקאי, שיחליף ערבות שהועמדה על-ידי תדמור בגין מכרז בקנדה.

נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום החיפושים, הפיתוח וההפקה של נפט וגז טבעי. פעילותה מתמקדת בחיפוש ואיתור פרויקטים בעולם, וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו ובביצוע עבודות ראשוניות לעיבוד המידע לגבי רישיונות אלה. נכון להיום, השותפות היא בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח וחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב, במימי מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה וכן ביבשה במדינת לואיזיאנה. כמו כן, לשותפות רישיון אקספלורציה בים, באזור מזרח ניופאונדלנד בקנדה.

באחרונה הודיעה נאוויטס, כי קבוצת הביטוח מנורה מבטחים צפויה לחבור אליה בעסקאות בתחום החיפושים של גז ונפט, לאחר שבין שותפות החיפושים לבין קבוצת הביטוח נחתם הסכם הבנות, שלפיו תצטרף מנורה מבטחים Co-Invest להשקעות בתחום החיפושים, לצד נאוויטס, בהיקף משותף של עד 150 מיליון דולר.