למרות מכרז עם 6 משרדים: תקציב רנו נשאר ב-four

על תקציב הפרסום של רנו, בהיקף 15 מיליון שקל, התמודדו בין היתר זרמון, לעומק התודעה, בריקמן, בורודה-קפלן ודחף

כשמפרסם מחליט לצאת למכרז ומזמין את משרד הפרסום הנוכחי שלו להשתתף בו, אין זה מסמן בדרך-כלל טובות למשרד המכהן - אך נראה כי במקרה של קבוצת קרסו המציאות הייתה שונה: ל"גלובס" נודע כי בתום מכרז בו השתתפו כ-6 משרדי פרסום, משרד four זכה מחדש בתקציב הפרסום של רנו.

היקף התקציב השנתי עומד על כ- 15 מיליון שקל. בין המשרדים שהתמודדו על התקציבים נמנים לעומק התודעה, זרמון, דחף, בריקמן ובורודה-קפלן.

מערך הפרסום של קבוצת קרסו מורכב משני משרדי פרסום: משרד ענבר-מרחב, שמטפל בתקציבי ניסאן ואינפיניטי; ומשרד four, שמטפל בדאצ'יה וברנו.

תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי הפרסום בארץ ובעולם, והם נחשבים לקטרים הבולטים של התעשייה - הן בשל היקפי התקציבים והן בשל אופי העבודה הפרסומית שהם מאפשרים לעשות. בארץ נוטים יבואני הרכב לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין כמה משרדים. התוצאה היא שחלק ניכר ממשרדי הפרסום הגדולים מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

למעשה, מבין 25 משרדי הפרסום הגדולים, אין כמעט משרד שפנוי לטפל בתקציב רנו. היוצא דופן הוא פרסום זרמון, שהיה עד לאחרונה חלק ממערך הפרסום של קבוצת לובינסקי. זרמון טיפל במשך שנים במותג סיטרואן ובהמשך עבר לטפל בלובנסקי טרייד.

עבור four מדובר בהישג משמעותי: מדובר במשרד בוטיק שבנוי על מספר מצומצם של תקציבי עוגן. אובדן תקציב בהיקף כזה היה יכול להיות דרמטי מבחינתו, גם כספית וגם תדמיתית.

לאורך השנים four נתפסו כמשרד שעושה עבודה פרסומית טובה עבור קבוצת קרסו. התקציב הועבר אליו באופן מפתיע, לאחר שבקרסו החליטו להיפרד ממשרד הפרסום y&r.

‏הפסקת ההתקשרות של רנו עם y&r ‏לא הייתה מהלך שגרתי, שכן המשרד טיפל בתקציב במשך חודשים ספורים בלבד, והוא קיבל אותו לטיפולו לאחר מכרז ארוך שנמשך חודשים ארוכים.

ברנו העריכו אז כי מעבר לעבודה עם משרד פרסום קטן ו"בוטיקי", כמו גם עם חברת מדיה מתמחה, יצמצם עלויות באופן ניכר. ואכן, העבודה עם four הוכיחה את עצמה והנפיקה תוצרים קריאטיביים שזכו לתשבוחות. לראיה - לא מזמן זכתה קבוצת קרסו בתואר "יבואן מצטיין", הניתן רק ל-12 יבואנים בעולם מתוך מאות.