מהיום: הנחה בגובה 1,500 ש' בהתקנת מערכות בטיחות ברכב

כלי רכב שיותקנו בהם מערכות בטיחות מצילות חיים יזכו את בעליהם בהנחה משמעותית ■ ההנחה תינתן לכלי רכב פרטיים ומסחריים משנת ייצור 2000 ומעלה

שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

מהיום (ב') ניתן לקבל הנחה בגובה של 1,500 שקלים באגרת הרישוי השנתית לכלי רכב שיותקנו בהם מערכות בטיחות מצילות חיים. זאת בעקבות כניסתה לתוקף של תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

ההנחה תינתן לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון, משנת ייצור 2000 ומעלה שנרשמו בארץ עד ל-1 במאי 2017, הנמצאים בבעלות פרטית או ליסינג פרטי. מדובר בהתקנת שתי מערכות בטיחות לפחות, הכוללות, מערכת בקרת סטייה מנתיב ומערכת שמירת מרחק מלפנים.

על פי התקנה החדשה, נהג שיתקין ברכבו את שתי המערכות יהנה מהנחה של עד 1,500 שקלים באגרות רישוי הרכב, שתתפרס על פני 3 שנים. בשנתיים הראשונות יקבל בעל הרכב הנחה בגובה של עד 700 שקלים באגרות הרישוי, בכל שנה, ובשנה השלישית יקבל הנחה בגובה 100 שקלים נוספים.

שלוש החברות שקיבלו עד כה הרשאה להתקנת המערכות נדרשו להתחייב על מחיר מירבי שלא יעלה על 2,100 שקלים. בנוסף יצוין כי חלק מחברות הביטוח מעניקות כיום הנחות בביטוח לבעלי רכב שהתקינו מערכות בטיחות ברכבם, כך שלהערכת משרד התחבורה, בעל הרכב יוכל לקבל למעשה את מלוא ההחזר עבור התקנת המערכות.

הממשלה הקצתה למשרד התחבורה סכום של 180 מיליון שקל שיאפשר הענקת הנחות בגין התקנת מערכות בטיחות עבור 120 אלף כלי רכב משומשים. השר כץ הודיע כי בכוונתו לבקש ממשרד האוצר תקציב נוסף שיאפשר להגדיל את מספר כלי הרכב בהם יותקנו מערכות בטיחות מצילות חיים.

"מדובר במערכות חדישות התורמות לבטיחות בדרכים ומאפשרות לצמצם באופן משמעותי את מעורבותם של כלי הרכב בתאונות הדרכים. רבות מהתאונות נגרמות כתוצאה מהסחת דעת של הנהגים, ולמערכות מצילות חיים יש יכולת למנוע את מרביתן של תאונות אלה", אמר השר כץ.

יצויין כי על פי החלטת השר כץ, החל מ-1 בינואר 2018 יחויב כל רכב חדש, המיובא לישראל להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים. כיום מותקנות המערכות בכ-60% מכלי הרכב הפרטיים המיובאים לארץ.