בדרך לרכישת 13 מלונות מריוט: סקייליין מגייסת 200 מיליון שקל

עסקת הרכישה, בהיקף של 135 מיליון דולר, תמומן באמצעות הלוואת "נון ריקורס" של עד 90 מיליון דולר מבנק אמריקאי, גיוס האג"ח ומקורות עצמיים של החברה, שבשליטת גיל בלוטרייך

מלון מרשת מריוט שנרכש בעסקה / צילום: מצגת החברה
מלון מרשת מריוט שנרכש בעסקה / צילום: מצגת החברה

עסקה עליה דיווחה חברת סקייליין  בחודש שעבר, לרכישת 13 בתי מלון עסקיים בארה"ב, מתקדמת. החברה, הנמצאת בשליטת חברת מישורים של גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, דיווחה לבורסה כי השלימה את בדיקת הנאותות למלונות, המנוהלים תחת רשת מריוט, כך שהעסקה הפכה למחייבת.

במקביל השלימה סקייליין את השלב המוסדי בהנפקת סדרה חדשה של אג"ח (סדרה ב', צמודה לדולר בעלת מח"מ של 5 שנים ומדורגת Baa1 על ידי מידרוג).

עסקת הרכישה, בהיקף של 135 מיליון דולר, תמומן באמצעות הלוואת "נון ריקורס" בהיקף של עד 90 מיליון דולר (65% מעלות הרכישה) שקיבלה סקייליין מבנק אמריקאי גדול, עם התמורה מגיוס האג"ח ומקורותיה העצמיים של החברה.

בשלב המוסדי של ההנפקה זכתה סקייליין לביקושים בהיקף של 286 מיליון שקל, והודיעה כי תגייס 162 מיליון שקל מתוכם. הריבית במכרז נקבעה על 5.65%, נמוכה ב-1.1% מריבית המקסימום. היום מתקיים השלב הציבורי, במסגרתו תנסה החברה לגייס עוד כ-40 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה רוסאריו קפיטל, ביחד עם דיסקונט חיתום, אקסלנס חיתום, אגוז הנפקות ו-ווליו בייס חיתום.

בסקייליין ציינו כי בתי המלון הנרכשים ממוקמים "בעיקר בחלק המזרחי של ארה"ב בתשע מדינות שונות", וכי כולם דומים מבחינת הגודל, מספר החדרים (ממוצע של קרוב ל-150 בכל מלון), המבנה והעיצוב שלהם, וכן כי הם הוקמו באותו טווח שנים. מ-2005 המוכרת השקיעה בשדרוג בתי המלון כ-80 מיליון דולר, מחצית הסכום בשנים 2012-2014.

מיעוט שירותים לתפעול יעיל יותר

בסקייליין מתכננים לבחון לאחר הרכישה ביצוע השקעות נוספות "במטרה להשביח את בתי המלון הנרכשים". לצורך כך העמיד הבנק ממנו קיבלה החברה את ההלוואה מסגרת אשראי בהיקף של עד 31 מיליון דולר למשך ארבע שנים.

עוד ציינו בחברה כי המלונות מנוהלים על ידי רשת מריוט תחת המותג Courtyard Marriott, המשתייך לקטגוריית בתי מלון הכוללת מגוון מצומצם יחסית של שירותים ומתקנים ובעלי שטחים ציבוריים פחות נרחבים, ולכן "ניתן לתפעלם בצורה יעילה יותר".

מהנתונים שפרסמה מישורים לקראת העסקה, עולה כי ההכנסות מבתי המלון בסיכומה של 2016 עלו בכ-4% לכ-51 מיליון דולר, והרווח התפעולי הנקי (NOI) מהם צמח בכ-11% ל-14.5 מיליון דולר. זאת על בסיס תפוסה ממוצעת של כ-65% שנרשמה בהם ב-2016, ומחיר ממוצע ללילה של 101.5 דולר לחדר.

עיקר פעילותה של סקייליין הוא בנדל"ן למלונאות ומניב בקנדה ובארה"ב והיא מחזיקה כיום בכ-1,400 חדרי מלון, שטחים מסחריים, כפרי נופש וסקי ועתודות קרקע סמוכות לפיתוח בהיקף של כ-3,300 דירות, בשלושה מתחמים עיקריים מצפון לטורונטו. מניית סקייליין רשמה עלייה של 20% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הגיע לכ-542 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2017 הציגה החברה הכנסות של כ-60 מיליון דולר קנדי (48 מיליון דולר), רווח תפעולי של 7.3 מיליון דולר קנדי ורווח נקי של כ-2 מיליון דולר קנדי.