נאור ביטלה השתתפות מערכת המשפט באירוע לייסוד גוש עציון

סיבת הביטול הייתה שהאירוע קיבל משמעות פוליטית, ובית המשפט לא רצה לקחת צד ■ ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן: "על השופטים להחליט האם הם יהיו חלק מההיסטוריה של שיבת עם ישראל לארצו - או חלק מההיסטריה של שמאל החרד לשלטונו האבוד"

השופטת מרים נאור/ צילום: אתר בתי המשפט
השופטת מרים נאור/ צילום: אתר בתי המשפט

סערה על רקע החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, שלא להגיע לאירוע לרגל 50 שנה לייסוד גוש עציון ולא לשלוח נציג מטעמה לאירוע.

הבוקר (ג') נמסר מלשכת הנשיאה נאור כי היא החליטה שנציג הרשות השופטת לא ישתתף באירוע בגוש עציון. סיבת הביטול הייתה שהאירוע קיבל משמעות פוליטית, ובית המשפט לא רצה לקחת צד בנושא.

למרות הניסיון להימנע מזיהוי פוליטי, תקף ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, את נאור ואמר כי "על השופטים להחליט האם הם יהיו חלק מההיסטוריה של שיבת עם ישראל לארצו - או חלק מההיסטריה של שמאל החרד לשלטונו האבוד".

נאמן מסר כי "אני נדהם כל פעם מחדש לראות אנשי ציבור מופתעים מהצד של הנשיאה נאור. תמיד אמרנו שביחס להתיישבות לא מדובר בפסקי דין אלא עשיית דין לעצמם, תוך שימוש בתפקיד רם ונישא של שופט עליון לקידום אג'נדה אידאולוגית - דבר חמור כשלעצמו; אבל כעת ברור יותר מתמיד כי מדובר בצעד החורג מכללי המשחק של בית המשפט שקבע בעצמו".

עוד הוסיף נאמן וקרא לנאור לחזור בה מעמדתה: "האירוע יתקיים כסדרו, ולא מאוחר לעשות 'חשיבה מחודשת' ולהבין כי לחגיגה כזו אין מקום לאג'נדה פרטית, וכנציגת ציבור של כל אזרחי ישראל, אין ראוי מכך שתכבד בנוכחותה את האירוע הממלכתי לפי פרוטוקול המקובל", אמר.

ח"כ נורית קורן מהליכוד "הצטרפה לחגיגה" ואמרה כי "החלטת הנשיאה נאור, על ביטול אישור השתתפותה או נציגות מטעם בית המשפט, אינה הולמת ואף תמוהה ביותר. הרשות השופטת, שלכאורה מהווה מודל לערכים אפוליטיים של ניטרליות מוחלטת, נוקטת צעדים רבי-משקל בהחלטותיה. בתקופה האחרונה מדד אמון הציבור במערכת המשפט בישראל נמצא בנסיגה, ושינוי דעתה של הנשיאה רק מחריף זאת".

בשעות האחרונות מנסה שרת המשפטים, איילת שקד, לשכנע את נאור לשנות את דעתה ולהגיע לאירוע בכל זאת.