הרמטכ"ל הכריע: מאסרו של אלאור אזריה יקוצר ב-4 חודשים

איזנקוט החליט לקצר את עונשו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל אך לא הביע חרטה, ל-14 חודשי מאסר ■ החלטת הרמטכ"ל התקבלה בניגוד לעמדת הפצ"ר ■ במכתב שנמסר לאזריה צוין כי הרמטכ"ל רואה במעשיו "התנהגות פסולה המנוגדת לערכי צה"ל"

הדיון בערעור של אלאור אזריה / צילום: אלון רון
הדיון בערעור של אלאור אזריה / צילום: אלון רון

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט היום (ד') לקצר את עונשו של אלאור אזריה ב-4 חודשים, זאת לאחר שנגזרו עליו 18 חודשי מאסר בגין הרשעתו בהריגת המחבל הירוי בחברון.

במכתב שהועבר לידי אזריה צוין כי רב-אלוף איזנקוט נימק את החלטתו בכך ש"מצא לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים, המביאים בחשבון את עברו כחייל לוחם בזירה מבצעית".

במכתב שהועבר לידי אזריה על-ידי עוזר הרמטכ"ל, אלוף-משנה דניאל הגרי, נכתב כי איזנקוט דן בבקשתו של אזריה בהתאם לבקשתו של האחרון לקצר את עונשו לפי סמכותו בחוק השיפוט הצבאי. אם בהמשך ינוכה שליש מתקופת ריצוי העונש, אזריה ישתחרר מהכלא כבר בחודש מאי הקרוב.

"בפתח הדברים יודגש באופן ברור וחד-משמעי כי בראיית הרמטכ"ל התנהגותך הייתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל", צוין במכתב המנמק את החלטתו של איזנקוט. "הרמטכ"ל רואה בחומרה את הכשלים שנפלו במעשיך ואת הסטייה שהייתה בהם מערכי צה"ל כפי שבאו לידי ביטוי גם בפסקי הדין, ורואה חשיבות רבה במסר הנחרץ שיצא מהם ומהטיפול הפיקודי באירוע".

בהמשך הדגיש עוזרו של איזנקוט כי הרמטכ"ל לא התעלם בשיקוליו מהעובדה שאזריה לא הביע מעולם חרטה על מעשיו בחודש מארס 2016 שהובילו להרשעתו. "לנגד עיניו של הרמטכ"ל עמדה העובדה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל שלא הבעת חרטה עליו", נכתב. 

אזריה פנה לרמטכ"ל לפני כניסתו לכלא במכתב בו ביקש להמיר את עונש המאסר בן השנה וחצי שהוטל עליו בעונש מאסר שניתן לרצות בעבודות שירות. עונש המאסר המקסימלי שניתן לרצות בדרך של עבודות צבאיות עומד על 6 חודשי מאסר, כך שלמעשה הבקשה היא לקצר את עונש המאסר בשנה שלמה, להעמיד אותו על 6 חודשים בלבד ולרצות את יתרת העונש בדרך של עבודה צבאית ולא בכליאה ממשית. 

מצוות ההגנה שליווה את אלאור אזריה משך חודשים ארוכים - עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר - נמסר כי עורכי הדין "סבורים כי אכן יש מקום לקיצור העונש לנוכח נסיבות המקרה והסבל הרב שעברה המשפחה". לדבריהם, "הרמטכ"ל ראוי להערכה על כך, ולמרות שהושמץ לגופו של אדם על-ידי המייצג החדש, עו"ד יורם שפטל, הוא החליט החלטה עניינית. אין לנו כל ספק כי לולא היה מוגש ערעור במבחן התוצאה, כליאתו של אלאור אף הייתה מתקצרת יותר. אנו מאחלים לאלאור הצלחה, ומי ייתן והפרשה תהיה מאחוריו בהקדם" .