פיני כהן מכר שליש מהחזקותיו בקבוצת הביטוח דוידוף

כהן, יו"ר קרן נוי, נשאר עם החזקה של 8% בקבוצה וממשיך לשמש בה כיו"ר ■ שווי קבוצת דוידוף מוערך במאות מיליוני שקלים ■ ההחזקה נמכרה לרוני דוידוף

רוני דוידוף, איש השקעות פרטי ומאנשי ענף הביטוח המצליחים בישראל, מבסס את החזקתו בקבוצת דוידוף - חברת ביטוח שאותה הקים ושהוא עומד בראשה ושולט בה. ל"גלובס" נודע כי באחרונה רכש דוידוף, נשיא ומנכ"ל קבוצת דוידוף, חלק מהמניות שמחזיק שותפו הוותיק פיני כהן, המכהן גם כיו"ר קבוצת דוידוף.

על פי הערכות בשוק, כהן מכר לדוידוף כשליש מהמניות שהחזיק בקבוצת השירותים לחברות ביטוח והשירותים הרפואיים הבינלאומית, ונותר עתה עם החזקה של כ-8%, והוא ממשיך לכהן כיו"ר הקבוצה. ככל הידוע, העסקה משקפת לקבוצת שווי של מאות מיליוני שקלים - כך שהתמורה בעסקה מסתכמת בכמה מיליוני שקלים.

כהן הכיר את דוידוף עוד כשהאחרון היה סוכן ביטוח, במהלך שנות ה-80. אז היה כהן מנכ"ל חברת הביטוח אררט, ובין השניים נוצר קשר קרוב. לימים, דוידוף עשה חיל והפך את סוכנות הביטוח שלו לקבוצת ביטוח וחברות שירותים מוצלחת מאוד. מתחילת הדרך כהן היה בקבוצה, גם כבעל מניות מיעוט.

לאורך השנים שימש כהן מנכ"ל קבוצת ההחזקות הענקית (דאז) אפריקה ישראל. כהן מכהן כיו"ר ושותף בחברת הנדל"ן אמריקה ישראל, והוא גם יו"ר קרן ההשקעות בתשתית נוי, של בנק הפועלים וכלל ביטוח.

מכיוון שמדובר בחברה פרטית, תנאי העסקה לא ידועים, כך שלא מן הנמנע שבעתיד יהיו עוד שינויים בבעלות בחברה. נציין כי בצמרת החברה יש שני שמות מוכרים משוק ההון המקומי: רועי ורמוס, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, שמכהן כדירקטור; ורפי קסל, מנהל השקעות ותיק ומוכר, שזוהה בעבר עם בית ההשקעות אנליסט, המכהן בדוידוף כמנהל השקעות ראשי של הקבוצה.

צמח מהביטוח - ומימש בהצלחה

קבוצת דוידוף התחילה את דרכה כסוכנות ביטוח הפועלת רק בישראל. ברבות השנים, הקבוצה הרחיבה את תחומי פעילותה למגוון סוכנויות ביטוח, לשירותים לחברות ביטוח, ואף למדינות אחרות, תחת הובלתו של דוידוף.

כיום קבוצת דוידוף היא חברה פרטית, המחזיקה בפעילויות בישראל ומחוצה לה. עם בעלי מניותיה נמנה פיני כהן, ובעבר נקשרה אליה גם קרן פימי של ישי דוידי. לאורך השנים הובילה הקבוצה אקזיטים מרשימים, כשמכרה את סוכנויות הביטוח שלה לברוקר הביטוח הבינלאומי האודן ולבית ההשקעות פסגות.

הקבוצה כוללת גם את חברת שירותי הבריאות והאסיסטנס (בין השאר, נזקי הצפה וגרירת כלי רכב) המצליחה פמי פרימיום, המנוהלת על ידי איציק חמו; פעילות בהודו בתחום שירותי הרפואה - MedSave; חברת הטכנולוגיה הרפואית Orbix; חברת הייעוץ הישראלית Effective Solutions; ורשת המוסכים ד"ר פח.

בעבר היתה לדוידוף פעילות של MedSave גם בארה"ב, אבל בדומה להחזקות של דוידוף שנמכרו בישראל - גם זו מומשה, כשנמכרה ב-2013 לקרנות ההשקעה Trident קפיטל ו-HLM ונצ'ר.