חבר הכנסת טרכטנברג יפרוש מהכנסת; סלח סעד יכנס במקומו

טרכטנברג: "לאחר התלבטות קשה החלטתי לפרוש מהכנסת, אך לא בכדי להסתגר במגדל השן: אני מתכוון להתמסר להתמודדות על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפנינו, תוך חתירה לגיבוש חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר"

מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

ח"כ פרופ' מנו טרכטנברג (המחנה הציוני) הודיע היום כי יתפטר מחברותו בכנסת אחרי יום כיפור. חבר הכנסת הבא בתור ברשימת המחנה הציוני הוא סלאח סעד, מן הכפר בית ג׳אן, פעיל פוליטי ותיק מאוד במפלגה אשר היה בעבר מזוהה עם עמיר פרץ טרכטנברג פרסם הערב פוסט ארוך בפייסבוק ובו הסביר את המהלך.

"לאחר התלבטות קשה החלטתי לפרוש מהכנסת, אך לא בכדי להסתגר במגדל השן: אני מתכוון להתמסר להתמודדות על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפנינו, תוך חתירה לגיבוש חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר, בישראל המאותגרת של המאה ה- 21.

"בו בזמן אני מתכוון להמשיך ולתמוך במחנה הציוני ולסייע למנהיגנו החדש אבי גבאי לחולל את המהפך המיוחל. זו אם כן לקיחת פסק זמן ולא פרישה מהחיים הציבוריים, ויתכן כי עוד אוכל לחזור לעשייה הפוליטית-שלטונית עצמה. מדובר בהחלטה לא פשוטה ולא שכיחה" כתב ובהמשך הסטטוס הסביר שקיווה שלא לשבת באופוזיציה אך אחרי בחירות 2015 כאשר המחנה הציוני לא נכנסו לממשלה חשב שעליו להישאר. "ככל שהקואליציה הקצינה ושיסעה ופגעה, כך הרגשתי שהאחריות מחייבת להישאר ולהיאבק"

טרכטנברג היה מעורב בכתיבת ההצעות הכלכליות של המחנה הציוני, ישב בוועדת הכספים והיה פעיל מאוד בהובלת חקיקה להקמת המועצה הלאומית לגיל הרך.

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון אמר בתגובה, "פרישתו של טרכנטברג - אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית""פרופ' טרכטנברג היה מהאנשים הבולטים שהתייעצתי איתם עם כניסתי לתפקיד שר האוצר. טרכטנברג תרם רבות לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל בשלל תפקידים - כראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר ות"ת ויו"ר ועדת טרכטנברג. פרישתו של פרופ' טרכטנברג היא אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית. אני בטוח שימשיך לתרום מניסיונו הרב לציבור ולכלכלת ישראל בהמשך הדרך".

יו״ר העבודה אבי גבאי אמר "אני מצר מאוד על פרישת ח"כ טרכטנברג מהכנסת. מנו הוא סמל של הגינות, בקיאות ורצינות במערכת הפוליטית. כנסת ישראל והמחנה הציוני זכו באחד מחברי הכנסת החרוצים והמתמצאים ביותר בנושאי כלכלה וחברה. הוא חרט על דגלו את המלחמה ביוקר המחיה ולמען כלכלה צודקת יותר. בטוח שנמשיך לשתף פעולה בהמשך למען אזרחי ישראל. ברכות לסאלח סעד, נציג החברה הדרוזית ברשימת המחנה הציוני, שיצטרף בקרוב לכנסת".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בתגובה: "צר לי מאד על הודעתו של פרופ׳ מנו טרכטנברג. שמחתי כשנעתר לבקשתי להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת העבודה כי אני מאמין במדיניות כלכלית חברתית שנשענת על מקצועיות, כפי שמנו הציג פעמים רבות. מנו הוא חבר אישי שתרם תרומה רבה לסיעת המחנה הציוני, לפעילות ועדות הכנסת ובפרט בתחום הגיל הרך. בטוחני שימשיך וישפיע רבות בכל אשר יפנה".