מאיץ סטארט-אפים יסייע לחברות ישראליות לחדור לשוק הסיני

משרד הכלכלה והתעשייה והקרן הסינית ShengJing יממנו את הפעילות ■ במחזור הראשון של תוכנית ההאצה צפויות להשתתף 5 חברות ישראליות אשר יזכו להדרכה ומנטורינג במשך חצי שנה

סטארט אפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אקסלרטור ישראלי-סיני חדש יסייע לחברות תוצרת כחול לבן להשתלב בשוק הסיני. מאיץ החברות החדש יוקם בבייג'ינג בשיתוף-פעולה בין משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי לבין חברת ShengJing Group הסינית. ShengJing מגדירה את עצמה כ'קרן הקרנות' (Private Equity Fund of Funds) הפרטית הגדולה ביותר בעולם. מי שמממן את הפרויקט הוא משרד הכלכלה הישראלי.

במחזור הראשון של תוכנית ההאצה צפויות להשתתף 5 חברות ישראליות אשר יזכו להדרכה ומנטורינג במשך חצי שנה. בנוסף ישתתפו החברות ברוד שואו על מנת לסייע להן לגייס כספים מגופי השקעה בסין. החברות שצפויות להשתמש במיזם יקבלו את השירותים המקצועיים בחינם ולא יידרשו לוותר על חלק מהון המניות. נציין כי המיזם מיועד באופן עקרוני לחברות מכל הסקטורים אשר הטכנולוגיה שלהן עשויה להצליח בשוק הסיני. ההרשמה לתוכנית תסתיים בסוף אוקטובר.

ShengJing כבר השקיעה בישראל כ-100 מיליון דולר, בין השאר דרך קרנות ההון סיכון JVP, Vintage, Viola וקיינן. בנוסף השקיעה ShengJing במישרין במספר חברות סטארט-אפ ישראליות. ShengJing השקיעה בנוסף בענקיות טכנולוגיה סיניות לרבות עליאבאבא, באידו, Tencent וחברות אחרות.

שרי וואנג (Wang), שותפה בכירה ב-ShengJing Group, התייחסה למיזם החדש ואמרה כי "הצעד הבא עבורנו להמשך מעורבות באקו סיסטם הישראלי הינו באופן טבעי פתיחה של תוכנית אקסלרטור ישראלית-סינית. אנו גאים להיות שותפים של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי ביוזמה זו".

וואנג הוסיפה כי "רשת המומחים הבינלאומית שלנו, שכוללת יותר מ-30,000 מנכ"לים ויזמים להם סייענו בעשור האחרון, בשילוב עם האקו סיסטם להשקעות שהקימה Peakview Capital מקבוצת Shengjing, הופכת את תוכנית האקסלרטור החדשה להזדמנות יוצאת דופן עבור חברות היי-טק ישראליות, אשר מעוניינות להיכנס לשוק הסיני בהצלחה".