לפידות ממשיכה לקדם הנפקת פעילותה מול אמזון

חברת ההשקעות של יעקב לוקסנבורג הפחיתה את צפי ההכנסה השנתית מפעילות המסחר ל-90 מיליון אירו, לטענתה בשל היחלשות הדולר והליש"ט

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

חברת ההשקעות לפידות, הנמצאת בשליטת היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), ממשיכה לקדם את הנפקתה של פעילות זרוע המסחר הבינלאומית שלה, גאבל (GAVAL), שעיקר פעילותה מתנהל מול ענקית המסחר האלקטרוני אמזון. בלפידות עדיין לא יודעים היכן תתבצע ההנפקה - בבורסת תל-אביב או בבורסות זרות. בכל מקרה, בחברה מקווים להוציא אותה לפועל בחודשים הקרובים.

לפידות דיווחה הבוקר לבורסה כי הכנסות פעילות המסחר הבינלאומי צפויות להסתכם בשנת 2017 בכ-90 מיליון אירו - גידול של 15% לעומת 2016 ,ואילו הרווח הנקי מפעילות זו צפוי לעמוד על כ-6 מיליון אירו - עלייה של 18% ביחס לאשתקד.

במאי השנה דיווחה לפידות כי היא מקדמת את הנפקת פעילות המסחר לפי שווי פעילות של כ-150 מיליון דולר (כ-550 מיליון שקל). הצפי למכירות ב-2017 עמד אז על כ-100 מיליון אירו. כעת הופחתה תחזית המכירות ל-90 מיליון אירו, על רקע היחלשות הדולר והליש"ט מול האירו, שהביאה לירידה בהכנסות החברה מהפעילות בארה"ב ובבריטניה.

גידול בפעילות הסחר הבינלאומי

שתי קבוצות המוצרים העיקריות של לפידות בתחום המסחר הבינלאומי הן ביגוד ומוצרי ספורט והנעלה - שבשנה שעברה היוו יחד כ-90% מכלל מכירותיה. נוסף על כך, לפידות פועלת בתחום האביזרים הנלווים, הכולל שיווק אביזרי אופנה וספורט משלימים, כמו שעונים, בשמים, תכשיטים, תיקים ועוד.

לפידות עוסקת כיום בפעילות מסחר בינלאומית באמצעות ארבע חברות - ויסטה, גמנל, אלפרוס, לפיטרייד - הפועלות במגוון מוצרי צריכה ממותגים מובילים, ומתמקדות בשוק האירופי. שותפה של לפידות בחלק מהפעילות, המחזיק בשליש ממניות ויסטה וגמנל, הוא זאב פלקוביץ', הזוכה לשכר ולתנאים סוציאליים בעלות שנתית של כ-120 אלף אירו. לפידות עצמה מעניקה לחברות שירותי ניהול תמורת כ-28 אלף אירו בחודש.

לפידות מחזיקה בשני שלישים מהון החברות, ולאחר ההנפקה, בכוונת גאבל לרכוש מבעלי מניות המיעוט את יתרת מניות ויסטה וגמנל, בתמורה להקצאת מניות - כך שלאחר השלמת ההנפקה, כל פעילות הסחר הבינלאומי של לפידות תרוכז בגאבל ובחברות בבעלותה המלאה.

מדוחות המחצית הראשונה של 2017 שפרסמה לפידות, עולה כי במחצית גדלו המכירות של פעילות המסחר הבינלאומית בכ-17%, והסתכמו בכ-39 מיליון אירו (כ-155 מיליון שקל), ובשורה התחתונה, נרשם רווח של כ-2.6 מיליון אירו (11.5 מיליון שקל) - גידול של 19% לעומת התקופה המקבילה. ב-2016 כולה הסתכמו המכירות לאמזון ב-313 מיליון שקל - יותר מ-90% מסך המכירות של פעילות המסחר, שהסתכמו ב-335 מיליון שקל.

לפידות נהנתה בשנים האחרונות מהתאוששות חברת סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס) - זכיינית מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל, שעליה השתלטה באמצעות רכישות בשוק והסדר חוב.

לבד מפעילות הסחר וההחזקה בסאני תקשורת, לפידות עוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים ובאספקת שירותים נלווים לקידוחים אלה, וכן בהשקעות פיננסיות (באחרונה הפכה לבעלת עניין בחברת הנדל"ן ADO הפועלת בגרמניה). שוויה של לפידות מגיע כיום ל-822 מיליון שקל.