הום סנטר דוחה תשלום של מיליוני שקלים למחזיקי האג"ח

להום סנטר, אחת מהחברות שהיו בבעלות אליעזר פישמן, ואשר לאחר קריסתו עברו לידי כונס נכסים מטעם בנק הפועלים, יש סדרת אג"ח אחת (א') הנסחרת ברצף מוסדיים, שהיקפה עמד היום על 37 מיליון שקל

הום סנטר / צילום: תמר מצפי
הום סנטר / צילום: תמר מצפי

רשת ה"עשה זאת בעצמך" הום סנטר עדכנה על דחיית תשלום קרן האג"ח שמועדו היום (א'), וזאת בהסכמת המחזיקים. התשלום מתוכנן עתה להיות מועבר למחזיקי האג"ח בשני תשלומים - בהמשך החודש ובאמצע נובמבר. מדובר בתשלום המוערך בכמה מיליוני שקלים.

להום סנטר, אחת מהחברות שהיו בבעלות אליעזר פישמן, ואשר לאחר קריסתו עברו לידי כונס נכסים מטעם בנק הפועלים, סדרת אג"ח אחת (א') הנסחרת ברצף מוסדיים, שהיקפה עמד היום על 37 מיליון שקל. הסדרה, שהיקפה המקורי עמד על כ-300 מיליון שקל, הונפקה ב-2007, ומועד הפדיון שלה הוא בספטמבר 2020. הום סנטר הייתה עד לאחרונה בשליטת אליעזר פישמן, אולם אחרי שהוכרז כפושט רגל, בנק הפועלים החליט לממש את זכות השיעבוד שלו על מניות הרשת, ולמנות כונס נכסים כדי לשמור את זכויותיו בה. בעתיד הוא צפוי למכור את המניות, כפי שנעשה בחודשים האחרונים עם נכסים לא מעטים נוספים שהיו בידיו של פישמן.

רשת הום סנטר, המפעילה כיום קרוב ל-50 סניפים שבהם היא מציעה מוצרים שונים לבית, לעבודות, לפנאי ועוד, נמצאת בתקופה עסקית מאתגרת כבר זמן לא קצר, ובשנים האחרונות אימצה תוכנית התייעלות, מימשה חלק מנכסיה וצמצמה את הוצאותיה ואת מספר העובדים שלה. במקביל הורידה החברה את מחירי המוצרים, והרחיבה את ההיצע. עד לאותה תוכנית ההתייעלות בעל השליטה הקודם, פישמן, הזרים לה את הסכומים שנדרשו לה להתמודד עם התחייבויותיה.

בחודש יוני 2015 סיכמה החברה עקרונות הסדר מול המחזיקים, שכללו תשלום מיידי של כ-35 מיליון שקל ופריסת יתרת החוב (אז יותר מ-70 מיליון שקל) בכמה תשלומים, על פני חמש שנים - החל מספטמבר 2015 ועד סוף 2020.