וונטייז מזנקת כ-15% במחזור גבוה בעקבות המלצה חיובית

כלכלני פרוסט אנד סוליבן מעריכים כי הכנסות החברה יקפצו בשנים הקרובות במאות אחוזים, בעקבות הסכם אסטרטגי עם טריפל סי

המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה
המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה

המניה המאכזבת של וונטייז  זינקה היום (ב') בכ-20% במחזור ער בבורסה, בעקבות המלצה חיובית שהחברה קיבלה מהאנליסטים של חברת המחקר "פרוסט אנד סוליבן". הסקירה על פעילות החברה, עם מחיר יעד של 1.86 שקל למניה (גבוה ב-90% ממחיר המניה לפני פתיחת המסחר היום), פורסמה במסגרת פרויקט ההמלצות של הבורסה בת"א.

וונטייז, הפועלת בתחום של אספקת תוכני וידאו דיגיטלי לפי דרישה עבור מכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות, ומנוהלת על ידי נועם יוספידיס, דיווחה באפריל השנה על הסכם אסטרטגי לשיתוף-פעולה עם חברת טריפל סי, הפועלת בתחום של מחשוב ענן למגזר העסקי וכספקית אינטרנט ללקוחות פרטיים.

טריפל סי מציעה ללקוחותיה חבילת טלוויזיה בעלות חודשית של 50 שקל. מדובר בחבילה המבוססת על אפליקציה לסמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות, שמתבססת על הטכנולוגיה וההסכמים של וונטייז מול חברות ואולפנים אמריקאים מרכזיים, ובהם דיסני, וורנר, סוני, פוקס ויוניברסל.

האנליסטים של פרוסט אנד סוליבן מעריכים כי בעקבות ההסכם, הכנסות וונטייז יזנקו מ-728 אלף דולר ב-2016 לכ-3.7 מיליון דולר השנה וכ-7.3 מיליון דולר ב-2018. מתוכן, ההכנסות מהפעילות בישראל יסתכמו השנה בכמיליון דולר ובשנה הבאה בכ-2.3 מיליון דולר. ההפסד התפעולי של החברה יצטמצם להערכתם מ-5.7 מיליון דולר אשתקד ל-3.2 מיליון דולר השנה וכ-2.5 מיליון דולר ב-2018.

טריפל סי התחייבה לספק את שירות ה-SmartVOD של וונטייז כחלק אינטגרלי מחבילת האינטרנט שהיא מספקת ללקוחותיה. כמו כן, התחייבה לתשלום של 17 מיליון שקל לפחות עבור הפצת שירותי התוכן של וונטייז למשך שלוש שנים.

מתרחבת לשווקים נוספים

מבחינה גיאוגרפית, מציינים האנליסטים, וונטייז מתמקדת כיום בישראל ובשווקים המתפתחים באפריקה, רוסיה ובאמריקה הלטינית, בהם החברה מזהה צריכה גוברת של שירותי תוכן, כאמצעי להגדלת צריכת הנתונים ולשימוש הצרכנים בפס רחב ובתשתית. בעתיד, החברה מתכוונת להרחיב את שירותיה לשווקים מתעוררים נוספים במזרח אירופה, חבר העמים ואסיה.

וונטייז מתמקדת כיום בהפצת תוכן וידאו ובעתיד היא שוקלת לגוון את פעילותה לתכנים נוספים, כגון מוסיקה, הפקות מקור ומשחקים.

"אנו מוצאים את החברה כבעלת פוטנציאל לצמיחה ארוכת טווח. עם זאת, קיימים סיכונים מובנים המאפיינים חברה צעירה וקטנה, הפועלת בשוק הצומח במהירות אך גם רווי תחרות גלובלית, בסביבה הגדושה בשחקני B2B ו-B2C המספקים תוכן לצפייה בסמארטפונים, טלוויזיות חכמות, טאבלטים והתקנים אחרים המחוברים לאינטרנט", כותבים האנליסטים.

כאמור, מניית וונטייז זינקה היום בעקבות ההמלצה, אולם מאז הונפקה החברה בבורסה בחודש אוגוסט אשתקד צנחה המניה ביותר מ-60%, על רקע תוצאות מאכזבות שסיפקה החברה.

במחצית הראשונה של 2017 רשמה וונטייז גידול של 55% בהכנסות לרמה של 603 אלף דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם ההפסד התפעולי שלה גדל ב-70% ועמד על כ-3.3 מיליון דולר.