דלק קידוחים וגזפרום הרוסים ישתפו פעולה בפרויקטי גז טבעי

צוותי העבודה יתמקדו בבחינת אפשרויות פיתוח תחום התחבורה המונעת בגז טבעי (כלי רכב כבדים, רכבות, כלי שייט) וכן ציוד מתחום החקלאות ועוד

יוסי אבו / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
יוסי אבו / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

דלק קידוחים וענקית הגז הרוסית גזפרום חתמו היום (ב') על מזכר הבנות לא מחייב, לשיתוף-פעולה והקמת צוותי עבודה משותפים לצורך איתור, בחינה וקידום של פרויקטים חדשים המבוססים על גז טבעי בישראל.

בהודעה לעיתונות של דלק קידוחים  נכתב כי צוותי העבודה יתמקדו בבחינת אפשרויות פיתוח תחום התחבורה המונעת בגז טבעי (כלי רכב כבדים, רכבות, כלי שייט) וכן ציוד מתחום החקלאות ועוד.

יצוין שגם בעבר ניסתה גזפרום, חברת הגז הלאומית של רוסיה והחברה הגדולה בעולם בענף הגז, ניסתה להשיג דריסת רגל בענף האנרגיה הישראלי ואף בחנה אפשרות להקים חברת בת ייעודית לישראל במטרה להשתתף בפיתוח שדות הגז הימיים ובראשם "לוויתן" - מהלך שלא יצא אל הפועל.

לדברי אלכסנדר מדבדב, סגן יו"ר הוועדה המנהלת של גזפרום: "תעשיית הגז תורמת רבות לפיתוחה של כלכלה יציבה, אקולוגית ואחראית. שימוש בגז טבעי כדלק לתחבורה מהווה את אחד המרכיבים החשובים בתרומה זו. עם פיתוח השימוש בגז טבעי כדלק תהפוך התחבורה נטולת הזיהום לחזון בר השגה. זוהי אינה אפשרות ערטילאית כי אם טכנולוגיה קיימת וזמינה". 

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, הוסיף: "אנחנו נרגשים משיתוף פעולה עם ענקית גז בינלאומית כמו גזפרום. ההיכרות והיכולות הגבוהות של דלק בשוק האנרגיה הישראלי, לצד העוצמה והידע של גזפרום בתחום הגז יתרמו להמשך פיתוח משק הגז הישראלי, במיוחד בתחום השימוש בגז טבעי כדלק לתחבורה, אשר הינו ידידותי לסביבה, יעיל וזול יותר".