האוצר ביקש מקק"ל להעביר כסף למדינה לסגירת פערי תקציב

מנכ"ל האוצר שי באב"ד ציין כי מדובר בבקשה מן המדינה לעזרה, שכן "מערכת הביטחון דורשת תוספות כאלה ואחרות שכרגע אין לנו את המענה לתת להן"

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וראש סגל לשכת ראש הממשלה יואב הורביץ, שהשתתפו היום בישיבת דירקטוריון קק"ל בירושלים, ביקשו מקק"ל להסכים להעביר כספים למדינה כדי לסגור פערים בתקציב המדינה - כך פורסם היום (ב') בחדשות ערוץ 2.

במהלך הדיון, בו השתתף גם יו"ר דירקטוריון קק"ל דני עטר, ציין באב"ד שמדובר בבקשה מן המדינה לעזרה, בשל תוספות ביטחוניות "שלא המקום כי לא לכולם יש סיווג" לתקציב המדינה.

לדברי באב"ד "אנחנו צריכים להגיע למנגנון התכנסות בתחילת נובמבר. כרגע אנחנו נמצאים בפערים אדירים… עם דרישות נוספות של מערכת הביטחון למרות התרה של ההסכם שסגור בינינו, לאור שינוי וזה לא המקום כי לא לכולם יש פה סיווג, על האיומים שיש על מדינת ישראל... מערכת הביטחון דורשת תוספות כאלה ואחרות שכרגע אין לנו את המענה לתת להן".

באב"ד המשיך ואמר "האם אפשר שקק"ל תסכים לתת את הכסף לפרויקטים שגם היא חושבת שהיא מאמינה בהם, שהיא יכולה לשים את השם של קק"ל מאחוריהם ואותם פרויקטים יסייעו למדינה כי יפחיתו מהמדינה את הצורך לממן את הפרויקטים … ואז למדינה יתפנה תקציב".

בשנת 2015 נחתם הסכם בין מדינת ישראל לקק"ל על פיו תעביר הקרן סכומים גבוהים מאוד שהצטברו בקופתה. במסגרת ההסכם, העבירה קק"ל 2.2 מיליארד ש"ח בשנתיים האחרונות. לפי ההסכם, קק"ל היתה אמורה לבצע פרויקטים בהיקף של 400 מליון ש"ח, בתיאום עם משרדי הממשלה, אך היישום של כך מתעכב. בקק"ל טוענים שהמדינה מעכבת את יישום הפרויקטים עליהם הוסכם.

כעת, לפי בקשת באב"ד, האוצר מבקש מקק"ל סכום נוספים לסגירת בורות תקציביים, כאשר בתמורה קק"ל תיקח על עצמה פרויקטים לביצוע הצבועים בכספים ממקורות תקציביים לאור התחייבות משרדי הממשלה השונים. במהלך הישיבה החל באב"ד להקריא מרשימת הפרויקטים למימון.