מגזין "וראייטי": אבי ניר בין 500 המשפיעים בתעשיית הבידור

המגזין האמריקאי הנחשב בתחום הבידור מגדיר את מנכ"ל קשת כמי שבזכותו "פרצה החברה גבולות בתחום התוכן בישראל ובעולם" ■ עוד ברשימה: ארנון מילצ'ן, חיים סבן, פטריק דרהי וגיא עוזרי

אבי ניר / צלם יוסי כהן
אבי ניר / צלם יוסי כהן

אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, נכלל ברשימת "וראייטי 500" של מגזין הבידור הנודע "וראייטי". הרשימה, שנבחרה על-ידי צוות עורכי המגזין, כוללת את 500 האנשים המשפיעים בתעשיית הבידור האמריקאית, ללא דירוג פנימי ביניהם, והנכללים בה מתוארים על-ידי המגזין כ"מובילים עולמיים" בתחום.

בטקסט שהוקדש לניר במגזין, הוא מתואר כמי שבישראל נוהגים להתייחס אליו כ"גאון בעל כדור בדולח" לזיהוי תוכן טוב. "השפעתו היא כה גדולה, עד שלא ניתן להפריד בין ניר עצמו - קומפקטי, אנרגטי, וכמעט תמיד לבוש בפשטות בג'ינס ובחולצת טי סולידית - לבין המותג של קשת", נכתב במגזין.

עוד מצוין כי ניר, מנכ"ל קשת מאז 2002, הוא זה שהחליט להקים ב-2007 את קשת אינטרנשיונל, והוא זה שדחף למהלך האדפטציה שעברה הסדרה "חטופים", שבזכותו נולדה "הומלנד" המצליחה של רשת שואו טיים שזכתה באמי בשנת 2012. "בהנהגת ניר קשת חדרה לסצינה הבינלאומית, פרצה גבולות בתחום התוכן גם בישראל וגם בעולם ומיצבה את ישראל ככוח משמעותי בעולם של המסך הקטן", נכתב במגזין.

קשת, קובע "וראייטי", שולטת גם בשוק הישראלי, וניר, שמוביל אותה, שולט כמעט בכל מוצרי התוכן שלה, "תוך שהוא משתמש בשיטה שמתוארת כמאה אחוז תחושת בטן".

ברשימה של "וראייטי" מופיע גם המפיק והמיליארדר הישראלי ארנון מילצ'ן, שמעורב בימים אלה ב"תיק 1000", בו נחקר החשד כי מילצ'ן נתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ישראלים נוספים שנכללים ברשימה הם חיים סבן, שבמסגרת עסקיו בארץ הוא בעל השליטה בחברת הסלולר פרטנר; פטריק דרהי, בעלי אלטיס; וסוכן הטאלנטים גיא עוזרי.