טבע מגיבה: גרסה לקופקסון ע"י מיילן תיחשב כהשקה בסיכון

לפי מנכ"ל טבע הזמני, דבר זה עלול להשית על מיילן תשלום נזקים משמעותיים כחלק מסעדים נוספים ■ "אנו ממשיכים לבטוח בנאמנות הרופאים והמטופלים לקופקסון של טבע"

טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ אמרה היום (ד') כי כל השקה על ידי מיילן של גרסה גנרית לקופקסון לפני החלטה סופית של ערעורי הפטנטים התלויים ועומדים והתדיינויות משפטיות אחרות צריכה להיחשב כהשקה "בסיכון", דבר שעלול להשית על מיילן תשלום נזקים משמעותיים כחלק מסעדים נוספים. 

"אנו נערכנו מבעוד מועד להשקה של מתחרה גנרית לגלטירמר אצטט," אמר פרופ'יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל טבע הזמני. "אנו ממשיכים לבטוח בנאמנות הרופאים והמטופלים לקופקסון של טבע, הודות לפרופיל היעילות, הבטיחות והסבילות המוכרים, ואנו נמשיך לתמוך במוצר ולקדמו. בעת שאנו סוגרים את הרבעון השלישי, זה מוקדם מדי להתייחס באופן רשמי לכל לשינוי לתחזית העסקית המלאה שלנו".

שני ערעורים יידונו בפני פאנל אחד של שופטים בבית הדין הפדרלי לערעורים. במקרה הראשון, טבע מערערת על החלטות ועדת הביקורת לפטנטים מחודש דצמבר 2016, אשר קבעו כי כל הטענות לשלושה פטנטים עבור קופקסון אינן תקפות. במקרה השני, טבע ערערה על החלטתו של בית המשפט המחוזי של ארה"ב למחוז דלאוור מינואר 2017, שהכריזה כי בקשות מסוימות לגבי ארבעה פטנטים של קופקסון אינן תקפות. התיקים עבור שתי העתירות מולאו והן ממתינות לתזמון הטיעונים בעל פה. במסגרת התדיינות משפטית נוספת, טבע תובעת חמש חברות אשר הגישו בקשות מקוצרות לאישור תרופה חדשה (ANDA), לרבות מיילן, בגין הפרת פטנט המכסה תהליך ייצור של מוצר גלטירמר אצטט.

בשל ההשקה הצפויה של מוצר נוסף לגלטירמר אצטט 20 מ"ג וההשקה הצפויה של מוצר גלטירמר אצטט 40 מ"ג גנרי ראשון, התחזית המוקדמת של טבע בדבר ההשפעה של השקות אלו על רווחיה לרבעון הרביעי שיסתיים ב -31 בדצמבר 2017 עלולה להיות מושפעת בכ-25 סנט למניה. תנאים אלה צפויים לשינוי בהתבסס על הנחות, שיעור אימוץ ופקטורים אחרים בנוגע למוצאים המתחרים. טבע תספק פרטים נוספים בשיחת הועידה לרבעון השלישי ב-2 בנובמבר 2017.