תוכן זה יקר: נטפליקס מעלה מחירים בארה"ב; המניה מזנקת 4%

התעריפים החדשים תקפים מיידית למצטרפים חדשים - ובהמשך גם למנויים קיימים ■ נטפליקס: ההוצאות על תוכן בשנה הבאה - 7 מיליארד דולר

ריד הסטינגס מנכל נטפליקס/ צילום: רויטרס
ריד הסטינגס מנכל נטפליקס/ צילום: רויטרס

נטפליקס תעלה מחירים עבור מנוייה בארה"ב החל מהיום (ה') - כך אישרה החברה היום לביזנס אינסיידר. בעקבות ההודעה עולה מניית נטפליקס  בוול סטריט ב-4%. 

מחיר החבילה הבסיסית לא ישתנה ויישאר לעמוד על 7.99 דולר; אבל "התוכנית הסטנדרטית", הפופולרית ביותר, המאפשרת HD ושני סטרימים בו-זמנית, תעלה 10.99 דולר לחודש, לעומת 9.99 דולר עד כה. 

התוכנית היקרה, התומכת בתכונות כגון רזולוציית וידאו 4K ו-4 שידורי סטרימינג בו-זמנית, תעלה 13.99 דולר, לעומת 11.99 דולר עד כה.

המחירים החדשים ייכנסו לתוקף החל מהיום עבור מצטרפים חדשים, ומנויים קיימים יתחילו לקבל הודעות מ-19 באוקטובר, והמחירים ייכנסו לתוקף במחזור החיוב הבא שלהם.  

עליית מחירים בנטפליקס מחוללת תמיד דרמה. החברה העלתה מחירים לאחרונה באוקטובר 2015 עבור מצטרפים חדשים, ואז החלה תהליך של החלת התעריפים החדשים על מנויים קיימים. עיקר התהליך הזה התחולל בשנה שעברה ועורר סערה ציבורית ותקשורתית כזו, שנטפליקס תלתה בכך רבעון גרוע בצמיחת המנויים.

"אנשים אינם אוהבים עליות מחירים, אנו יודעים זאת", אמר המנכ"ל ריד הסטינגס עם הצגת הדוחות בשנה שעברה.

ייתכן שאנשים לא אוהבים את זה, אבל המחירים של נטפליקס ימשיכו לעלות כנראה, היות שהחברה מוציאה עוד ועוד כספים על תוכן - קרוב ל-7 מיליארד דולר בשנה הבאה, כך לפי מנהל התוכן של החברה, טד סרנאדוס.