שלושה נעצרו בארה"ב: תכננו את פיגועי ה-11 לספטמבר הבאים

בתום חקירה הודיע משרד התובע הכללי בארה"ב ששלושה בני אדם, מ-3 מדינות שונות, נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע משולב בניו יורק בשליחות דאע"ש ■ בין המטרות - כיכר "טיימס", הרכבת התחתית ואולם הופעות

מודעה דיגיטלית בטיימס סקוור / צילום: רויטרס
מודעה דיגיטלית בטיימס סקוור / צילום: רויטרס

סיכול של תא טרור בארה"ב: משרד התובע הכללי בארה"ב דיווח היום (שבת) על מעצרם של 3 בני אדם שתכננו להוציא לפועל פיגוע משולב ברחבי ניו יורק, במהלך הקיץ של השנה שעברה, בשליחות דאע"ש. על פי הדיווח, השלושה, שנעצרו בשלוש מדינות שונות, תכננו "ליצור את פיגועי ה-9.11 הבאים".

התוכנית לפיגוע תוכננה לצאת לפועל בקיץ 2016. לפי מסמכי בית המשפט הפדרלי, המתקפה הייתה אמורה לכלול הנחת פצצה רבת עוצמה ב"טיימס סקוור" וברכבת התחתית, בעוד המפגעים עצמם יבצעו ירי לעבר אזרחים במהלך הופעות מוזיקה. עם זאת, התוכנית הוגדרה על ידי הרשויות בארה"ב כ"תכנון תיאורטי", ולא כמבצע שהיה בשלב קרוב לצאת לפועל.

על פי הודעת התובע הכללי, אחד המתכננים, אזרח קנדי בן 19, קנה לכאורה חומרים להרכבת פצצה לטובת המתקפה. מעורבותו של סוכן סמוי מה-FBI, שבפניו התוודה הצעיר על תכניתו, סייעה להפלת כל תא הטרור וסיכול התכנית. "הוא הביע בפני הסוכן רצון לבצע מתקפה בסגנון הפיגועים בפריז ובריסל", נמסר בהודעה.

אותו צעיר אזרח קנדה, עבדולרחמן אל-בהנסוואי, צוטט כמי שאומר לסוכן האמריקני הסמוי שהוא מתכוון "ליצור את פיגועי ה-9/11 הבאים", והביע את רצונו לבצע פיגוע ירי במהלך הופעה. "נגיע עם הרובים בידיים, ככה עשו בפריז", צוטט הצעיר.

שותפיו לתוכנית, אזרח אמריקני בן 19 המתגורר בפקיסטן וחברו תושב הפיליפינים בן 39, נעצרו גם הם בחשד למעורבות וסיוע לתכנון הפיגוע כבר בשנה שעברה.