"אני השטן שלך": כתב אישום נגד תוקפי המאבטחים באיכילוב

אליה קדוש בת ה-19 וארבעה מחבריו של בן זוגה מואשמים בתקיפת הצוות בבית חולים ■ סנגורם טען כי הם לא נכחו במקום, אך קדוש אמרה לאחר הדיון: "הם הותקפו ראשונים"

בית החולים איכילוב / צילום: איל יצהר
בית החולים איכילוב / צילום: איל יצהר

כתבי אישום הוגש הבוקר (א') נגד חמשת המעורבים בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב בחודש שעבר, רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי ואברהם יוספוב, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא; ונגד אליה קדוש, שטופלה בבית החולים, בגין עבירות של איומים ותקיפת שוטרים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר הארבעה עד תום ההליכים וכן את מעצר-הבית של קדוש.

הארבעה מוכרים כחברים בארגון פשיעה וכחבריו של בן זוגה של קדוש, דוד אמויאל. התקרית החלה לאחר שקדוש, בת 19, לא הייתה מרוצה מהטיפול שקיבלה בבית החולים, והארבעה הכו לכאורה 3 מאבטחים שטופלו במצב קל עד בינוני וסבלו משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הפרקליטות מייחסת להם עבירות של תקיפה חמורה והתפרעות במקום ציבורי.

עו"ד נס בן-נתן, המייצג את הנאשמים, ביקש לדחות את הדיון בעניינים עד ל-25 באוקטובר, כדי להוסיף עוד חומרים לכתב ההגנה. השופטת דחתה את הדיון בהארכת המעצר עד תום ההליכים ל-23 בחודש.

לפי כתב האישום, סמוך לשעה 1:00 בלילה החלה קדוש לקלל ולצעוק על הצוות הרפואי, לאחר שלא הייתה מרוצה מהטיפול שקיבלה. אחד המאבטחים הרחיק אותה מדלפק המיון, לאחר שניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה, הוא היה מפרק אותם". לצוות הרפואי ולמאבטחים היא אמרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

סמוך לשעה 02:48 הגיעו ארבעת הנאשמים ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ".

מיד לאחר מכן נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, נטען, החלו ארבעת הנאשמים ואמויאל לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו, וכשנפל אל הארץ, בעטו בפניו ובחלקי גופו. החמישה הכו את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות.

מאבטח אחר שהגיע במטרה לסייע לחבריו, הותקף באגרוף אף הוא. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. הוא הוצמד אל קיר סמוך ונחבט באגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

כששוטרים הגיעו למקום, הם עיכבו את קדוש בחשד לקשר עם ארבעת הנאשמים ואמויאל. קדוש ניסתה לעזוב את המקום, איימה על השוטרת וקיללה אותה. כאשר ביקשו לאזוק אותה, תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה, ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, כינה אז את התקרית "אירוע חמור מאוד עם דפוס פעולה מהעולם העברייני", והוסיף כי הוא "משקף את אוזלת-היד של המערכת נגד פושעים שפועלים באלימות נגד אנשי צוות רפואי". גמזו הוסיף כי המאבטחים הגנו בגופם על הצוות הרפואי, וכי הוא הורה על הצבת שוטר באופן קבוע בחדר המיון. 

עו"ד בן-נתן אמר בדיון: "לא היה מסדר זיהוי, כל ההאשמות הן על סמך הסרטון ועדויות המאבטחים. הנאשמים מכחישים שהיו באירוע, הנאשמת מכחישה מעורבות. אני מקבל טלפונים מחולות שמציינות כי פעלו נגדה באלימות בבית החולים, ושואל מדוע המשטרה לא חקרה אותם, אז אנחנו נתשאל אותם".

עו"ד אושרי בן-ישי, המייצג חלק מהנאשמים, אמר: "הם מכחישים את היותם באירוע, אבל העניין הוא אחר - החל מהיום הראשון ביקשתי בצורה מפורטת שהמשטרה תעשה פעולות זיהוי, והיא לא עשתה. כשפורסמו התמונות בתקשורת, פשוט קבעו שהאנשים שהופיעו בסרטון זה הם, ללא ראייה פוזיטיבית, ולכן יש בעיה משפטית".

קדוש אמרה לאחר הדיון: "אני לא עשיתי כלום. הם תקפו אותי, יש לי נקע ביד". כשנשאלה מדוע חבריה תקפו את המאבטחים, היא השיבה כי הם אלה שהותקפו ראשונים - אף שקו ההגנה שהציגו עורכי דינם הוא כי הם כלל לא נכחו במקום.