קליפורניה בוערת: לפחות 10 הרוגים בגל שריפות

גל שריפות ענק זורע הרס במחוזות רבים במדינה ■  עשרות אלפי בני אדם פונו מבתיהם, ועפ"י הערכות כ-1,500 בתים נשרפו בלהבות המשתוללות

כוחות כיבוי האש מנסים להשתלט על השריפות בקליפורניה / צילום: רויטרס
כוחות כיבוי האש מנסים להשתלט על השריפות בקליפורניה / צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם פונו מבתיהם בקליפורניה לאחר ששריפת ענק פרצה במחוזות נאפה וסונומה שבמדינה, והחלה להתפשט לעבר מחוזות נוספים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים לפחות 10 בני אדם נהרגו ושניים נפצעו באורח קשה במהלך השריפה. כ-1,500 בתים נשרפו.

כוחות המשטרה הודיעו כי הם נמצאים בכוננות גבוהה על מנת למנוע מקרי ביזה. בעיר סנטה רוזה הוכרז עוצר מלא מהשקיעה ועד לזריחה ומי שמפר אותו צפוי להיעצר, כך אמר מפקד משטרת המחוז קרייג שוורץ.

מושל קליפורניה ג'רי בראון הכריז על מצב חירום במחוזות נאפה, סונומה וב-5 מחוזות נוספים בצפון קליפורניה. בנוסף מצב חירום הוכרז גם במחוז אורנג' שבדרום המדינה.

התמונות שפורסמו בערוצי החדשות בקליפורניה תיעדו עשן סמיך ולהבות גבוהות שחלשו על שדות חורש והרסו אלפי מבנים באזור. בשלב זה מאמצי ההשתלטות על האש טרם נשאו פרי, ופעולות הכיבוי של לוחמי האש נמשכות במטרה להשיג שליטה על הלהבות.

עוד דווח כי חולים רבים פונו מבתי החולים הסמוכים לקו האש וכי גורמים במרכזי החירום הפצירו במשפחות שסירבו להתפנות לעשות זאת. ההתמשכות של השריפה והקושי להשתלט עליה נובעים ככל הנראה מרוחות חזקות ויובש באוויר. על פי תחזיות מזג האוויר, הרוחות היבשות צפויות להימשך ובכך להקשות על מאמצי ההשתלטות.