בלגיה מסירה תמיכה מבי"ס פלסטיני שקרוי על שם טרוריסטית

למשרד החוץ הבלגי נודע כי בית הספר בדרום הר חברון שינה שמו ל"ביה"ס על שמה של דלאל מוגרבי" - המחבלת שהובילה את הפיגוע בכביש החוף ב-1978, שבו נרצחו 38 ישראלים

דגל פלסטין / צלם: רויטרס
דגל פלסטין / צלם: רויטרס

משרד החוץ הבלגי הודיע היום (ג') כי הוא מסיר את תמיכתו הכספית מבית ספר בדרום הר חברון, אחרי שנודע להם שבית הספר החליף את שמו ל"בית הספר על שמה של דלאל מוגרבי". דלאל מוגרבי היא המחבלת שביצעה את פיגוע כביש החוף בשנת 1978, אחד הפיגועים הקשים ביותר שבו נרצחו 38 ישראלים ונפצעו 71.

בהודעה שהתפרסמה באתר משרד החוץ הבלגי נאמר, שאחרי מספר פרסומים בתקשורת בתקופה האחרונה, שר החוץ דידייר ריינדרס והשר לשיתוף פעולה אזורי אלכסנדר דה-קרו, החליטו להסיר את התמיכה הכספית מבית הספר הזה, ולהשעות את התמיכה הכספית מעוד שני פרויקטים של בתי ספר הנמצאים בשלבי בנייה.

ממשלת בלגיה סייעה להקמת בית הספר היסודי בבית-עווא בדרום הר חברון, כחלק מסיוע בניית עשרות בתי ספר בגדה המערבית ב-15 השנים האחרונות. בהודעת משרד החוץ הבלגי נאמר: "בית הספר הוקם כ'בית הספר לבנות בית-עווא'. לאחר מכן שונה השם ל'בית הספר דלאל מוגרבי'. הממשלה הבלגית לא הייתה מודעת לכך. 

"החלפת השם אינה מתקבלת על הדעת. מוגרבי הייתה טרוריסטית פלסטינית אשר הובילה התקפת טרור שבה נרצחו 38 אזרחים, ביניהם 13 ילדים", לשון ההודעה. "ממשלת בלגיה מגנה בכל תוקף את האדרת התקפת הטרור. בלגיה לא תסכים ששמה יקושר עם שמות מחבלים בכל דרך שהיא".

הודעת משרד החוץ הבלגי מגיעה באיחור רב. המידע על שינוי שם בית הספר הופיע במספר רב של כלי תקשורת ישראליים מאז שנת 2014, והנושא דווח במכוני מחקר העוקבים אחר הנעשה בזירה הפלסטינית. 

נוסף על כך, בהודעת משרד החוץ הבלגי נאמר שהם החליטו להשעות באופן זמני (עד לבירור) את המימון של שני פרויקטים של בניית בתי ספר נוספים, בסך של 3.3 מיליון אירו.

במשרד החוץ בירושלים העריכו שמדובר בסימן לרוח חדשה במערב אירופה, של הסתייגות מלאה מכל מה שמריח כעידוד טרור פלסטיני.